یادداشت مدیر مسوول :پری ناز اسبلی

16 آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به نام روز دانشجو نام گذاری شده است.
دانشگاه و دانشجویان از قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تا دوران به ثمر نشستن انقلاب از مؤثرترین عناصر و مؤلفه های پیروزی انقلاب بوده اند، توجه جدی به دانشگاه از همان ابتدای انقلاب از سوی امام راحل صورت گرفت و پس از امام رهبر معظم انقلاب نگاه ژرف و جدی به دانشگاه داشته و دارد.
چرا دانشگاه اینقدر اهمیت دارد ؟ دلیل اهمیت نهاد دانشگاه و دانشجویان به عنوان قشر جوان، مطالبه گر متفکر و صاحب تخصص، این است که جهت دهی و هدایت فکری جامعه از سوی دانشگاه و عناصر دانشگاهی و تحصیل کرده انجام می گیرد.
دانشگاه به مثابه مغز است که در قله و رأس جامعه قرار داشته و از طریق انتقال آگاهی و علم به پیکر اجتماع، مثل یک ناخدا برای کشتی، جامعه را در جهت اهداف خود هدایت و تأثیرگذاری زیادی بر آحاد افراد جامعه به جای می گذارد.
مردم عادی به افراد دانشگاهی و صاحب علم، اعتماد بیشتری دارند و سخنان و تحلیل های آنان را سخنانی مستند و علمی می انگارند.
انقلاب اسلامی ایران، با عنایت به اهداف و آرمان های بلند عدالت خواهانه، اسلام گرایانه، دفاع از مستضعفین، مبارزه با نظام سلطه، استقلال خواهی و …به یکی از موانع جدی برای تحقق نقشه قدرت های استکباری بین المللی تبدیل شده و از آنجا که همگان، بر اهمیت نهاد دانشگاه و حوزه اثرگذاری آن واقف هستند، توجه به آن، از سوی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به صورت هدفمند و جدی دنبال می گردد، فراموش نکرده ایم آشوب های سال 78 که مرتبط با دانشگاه، طرح ریزی شده بود که اساس نظام را نشانه گرفته بود.
تحریک دانشجویان، تحصن، تجمعات، اقدامات ساختارشکنانه، نقدهای رادیکال بدون آگاهی از واقعیت های میدانی و … از جمله تاکتیک های دشمنان برای به غلیان آوردن احساسات پاک دانشجویان عزیز هستند.
بحمدالله دانشجویان معاصر ایران، با حفظ آرمانگرایی و روحیه مطالبه گری و حرکت پیش رونده، از مؤمن ترین عناصر انقلاب به اهداف والای نظام بوده و حضور آگاهانه، پرنشاط، بصیرت زا و عالمانه آنها در ابعاد و عرصه های مختلف معنوی، جهادی، علمی، و… باعث اعتلای امید و ارتقای عزت مندی و اعتماد به نفس ملی شده است.
پیشرفت علمی که انصافا در برخی عرصه هاباعث شگفتی شده است محصول دانشجویان انقلابی و آرمان خواه ایران اسلامی است.
16آذر معنایی جز استقلال طلبی، استکبارستیزی، عدالت خواهی، و حقیقت طلبی ندارد، 16آذر معنایی جز معنویت خواهی انقلابی و فوران شعله های خشم عزت خواهانه بر علیه وابستگی و سلطه طلبی ندارد.
16آذر یک فریاد بلند بر علیه آمریکای جهانخوار است. 16 آذر نماد مظلومیت ملتی است که با اعتماد به خدا و اعتماد به رهبری آسمانی و اعتماد به قدرت ایمان و اراده خود، تمام قامت بر علیه ستم جهانی ایستاد. از این روفهم 16 آذر در جهت حراست از این رخداد مهم انقلابی بسیار حائز اهمیت است.
امروزه در عرصه رسانه ای که توسط برخی مطبوعات داخلی پیگیری می شود شاهد تفاسیری بسیار متفاوت از، اصالت و روح حقیقی 16 آذر و روز دانشجو هستیم دانشجویان و دانشگاهیان عملا نشان داده اند که در برابر هجمه های فرهنگی غرب و عرضه کردن همه مکاتبات فکری غرب، مقاومت نموده و با ایمان راسخ به راه و مسیر نورانی انقلاب، همچنان از قافله سالاران دفاع از آرمان ها بوده و با جان و دل از همه دستاوردهای انقلاب حراست خواهند کرد.
دانشجوی انقلابی پرچم دار مطالبه گری، عزت خواهی، استقلال طلبی، آزادیخواهی، اسلام خواهی، استکبار ستیزی و نفی هرگونه وابستگی است.

یادداشت 94/8/15

کدخبر110500

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.