آیرال خبر،آیت‌الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در دیدار صمیمی با اعضای 11 بر ضرورت انتقال فرهنگ شهادت در میان جوانان و توجوانان با تکیه بر مطالب دینی تاکید کرد.

به گزارش آیرال خبر،امام جمعه تبریز با بیان اینکه انتقال فرهنگ شهادت به جوانان و نوجوانان از طریق بیان مفاهیم دینی و نیز از راه منطق و استدلال صورت گیرد، گفت: ارتقای معنوی در میان دانش‌آموزان مسئله مهمی است و می‌توان با معنوی‌گرایی در جامعه و به خصوص جوانان و نوجوانان مسائل اسلامی را منعکس کرد.

وی اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان در دفاع مقدس بیشتر در قالب حرکت‌های داوطلبانه و بسیجی‌وار بود و این حرکت بسیار مهمی است که شهادت آنان را از ارزش بالاتری برخوردار می‌کند.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: با نگاهی به تاریخ اسلام و شهدای کربلا نیز شهدایی را می‌بینیم که در سن نوجوانی به شهادت رسیدند و البته شهادت نوجوانی در ابتدای آغاز زندگی بسیار ارزشمندتر از شهادت افراد کهنسال است.

آیت‌الله شبستری یادآور شد: حضور نوجوانان در دروان دفاع مقدس نشانگر بلوغ سیاسی حتی در میان نوجوانان انقلاب اسلامی بود و این بلوغ البته در میان سنین دیگر نیز وجود داشت.

وی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز در تبریز گفت: باید در این کنگره بلوغ سیاسی نوجوانان انقلاب اسلامی بیان شود و این بلوغ سیاسی برای دشمنان خوفناک است.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: جوانان و نوجوانان در سال‌های دفاع مقدس حضوری ارزشمند مبتنی بر بلوغ و هوشیاری داشتند و در این زمینه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافتند.

امام جمعه تبریز گفت: باید در برگزاری کنگره شهدای دانش‌آموز از توان و ظرفیت خود دانش‌آموزان نیز بهره گرفته شود تا آنان به این خودباوری برسند که می‌توانند در تمام مراحل و کارهای بزرگ سهیم باشند.

وی عنوان کرد: این بلوغ سیاسی در میان جوانان و نوجوانان را امروز در جبهه مدافعان حرم نیز مشاهده می‌کنیم و هزاران جوان و نوجوان ایرانی طالب حضور در این جبهه هستند.

اجتماعی 94/10/30

کدخبر110464

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.