آیرال خبر،آیت الله مجتهد شبستری گفت: نباید کسی که شایستگی دارد رد صلاحیت شود و کسی که سوابق ناشایست و ناصالحی دارد تایید صلاحیت گردند که این کار خیانت در امانت و تضییع حقوق است.

به گزارش آیرال خبر،، آیت الله محسن مجتهد شبستری در خطبه های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن آرای مردم، خاطرنشان کرد: انتخابات از مرحله ثبت نام و تایید صلاحیت تا مرحله شمارش آرا و اعلام نتایج جزو حق الناس می باشد.

وی افزود: نباید کسی که شایستگی دارد رد صلاحیت شود و کسی که سوابق ناشایست و ناصالحی دارد تایید صلاحیت گردند که این کار خیانت در امانت و تضییع حقوق است.

امام جمعه تبریز با اشاره بهره برداری فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی توسط قرارگاه خاتم الانبیا گفت: این اقدام تحقق شعار “ما می توانیم ایران آباد و سربلندی داشته باشیم” حضرت امام(ره) است که نشان دهنده قابلیت های فنی و اجرایی بالای این قرارگاه است.

وی افزود: استفاده از متخصصین داخلی و شکستن انحصار پیمانکاران خارجی در کشور از دیگر قابلیت های این قرارگاه است.

آیت اللله مجتهد شبستری با اشاره به اینکه از دیگر اتفاقات مهم هفته گذشته دستگیری ۱۰ تن از تفنگداران آمریکایی بود، خاطرنشان کرد؛ پس از عذرخواهی آمریکا و مسلم شدن اینکه این اتفاق غیر عمدی و اشتباه بوده، این تفنگداران آزاد شدند که بازتاب های فروانی در رسانه های جهان داشت.

وی افزود: ما به آمریکایی ها می گوییم که این اتفاق نشان می دهد که تمام نیروهای ما در ایران، شیران بیشه شجاعتند و با رصد لحظه به لحظه در صورت هرگونه تجاوزی با اقتدار با آن برخورد خواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مردم قم، گفت: ایشان فتنه ۸۸ را به کودتای رنگی ۸۸ تعبیر کردند و به بررسی شاخصه های نامزدهای انتخاباتی پرداختند و از انقلابی گری و تقویت این روحیه در بین مردم خبر دادند.

وی افزود: تحلیل ریزش ها و رویش های فتنه ۸۸ از جمله دیگر مباحثی بود که به تعبیر معظم له تعداد رویش های انقلاب از ریزش ها بیشتر بوده است.
آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به جنجال سازی رژیم سعودی درباره حمله به سفارتخانه اش در ایران، تصریح کرد: بهره برداری سیاسی این رژیم جنایتکار و تبلیغات گسترده درباره آن با هدف تحت شعاع قرار دادن اعدام رهبر شیعیان عربستان انجام گرفته که با عدم همراهی کشورهای دیگر در اتحادیه به یک بیانیه خشک و خالی بسنده کردند.

وی افزود: ایران نیز با موضع گیری در قبال آن اتفاق آن را محصول اقدام افراد غیر مسیول دانست اما شما مطمین باشد در کنار اینکه بسیاری از این دولت ها رژیم سعودی را رژیمی دیکتاتور و ناقض حقوق بین الملل تلقی می کنند، اعدام آیت الله نمر، طومار آل سعود را در هم خواهد پیچید.

اجتماعی 94/10/25

کدخبر110458

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.