آیرال خبر،مدیرکل حراست سازمان حفاظت محیط زیست معتقد است: متاسفانه بعضی دلواپسان با سیاه‌نمایی اوج ابتکار عمل دولت را که برنامه‌ریزی برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهاست فراموش کرده‌اند.

به گزارش آیرال خبر، رضا جزینی‌زاده در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌های کلان سازمان حفاظت محیط زیست کشور اظهار داشت: یکی از رویکردهای اصلی ریاست سازمان حفاظت محیط زیست کشور استفاده از مشارکت مردم و سازمان‌های مردم نهاد در حفظ محیط زیست است و وی معتقد است که با اعتمادسازی بین مردم و دولت می‌توان زمینه رشد و بروز خلاقیت‌ها را فراهم کرد.

وی افزود: مشارکت مردم در حل معضلات زیست محیطی مهم‌ترین پشتوانه دولت است و با وجود اینکه موضوع مشارکت مردم در برنامه 5 ساله پنجم بسیار کم رنگ بود ولی در تدوین برنامه ششم توسعه نگاهی ویژه و جدی به آن گردیده و بر این باوریم بدون واگذاری کار به مردم فعالیت‌های زیست محیطی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید، خواهد ماند.

جزینی‌زاده با اشاره به اینکه حراست خانه دوم همکاران عزیز است، گفت: وظیفه اصلی ما حفظ و صیانت از منابع مادی و معنوی سازمان خصوصا نیروی‌های انسانی شاغل در سازمان است.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید با رویکرد زیست محیطی و پیگیری‌ها و صلابت ابتکار مقام عالی سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تصمیم‌گیری‌ها به جایگاه واقعی خود نزدیک می‌شویم، و این امر نیز با بیانات روشنگر مقام معظم رهبری و مطالبات بحق ایشان سرعت خوبی به خود گرفته است.

جزینی‌زاده تاکید کرد: ابلاغ سیاست‌های کلی محیط زیست توسط مقام معظم رهبری مانند آبی بود که بر آتش دلواپسان دروغین جاری شد و این توجه جدی ایشان به مقوله محیط زیست و رویکرد زیست محیطی دولت تدبیر و امید کار را برای همه شیرین کرده است.

وی با تاکید بر قانون‌گرایی در همه احوال زندگی گفت: همه ما می‌دانیم متاسفانه قانون‌گریزی و سیاه‌نمایی در سال‌های قبل چه بلایی بر سر جامعه و خصوصا محیط زیست وارد کرده است.

جزینی‌زاده گفت: متاسفانه بعضی دلواپسان با کج‌اندیشی و سیاه‌نمایی اوج ابتکار عمل دولتی را که سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی آنها برای کاهش آلودگی هوا در کلانشهرهایی مانند تهران استفاده از فواره‌های میادین بود را تایید و در همان زمان که روزهای اضطرار آلودگی هوای کلانشهرها را عادی جلوه می‌دادند را اکنون فراموش کرده‌اند ولی حذف بنزن و آروماتیک‌ها از بنزین و توزیع بنزین یورو 4 و کاهش مصرف سوخت سنگین مازوت که منجر به ارتقا وضعیت کیفی هوا شده است را وارونه جلوه می‌دهند ولی خوشبختانه مردم در قضاوت‌های خودشان می‌دانند به خدمتگزاران واقعی چه نمره‌ای بدهند.

مدیر کل حراست سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حالا سئوال دیگر بنده از دلواپسان این است آیا جای خالی آلاینده‌های اصلی هوای کلانشهرها خصوصا هوای تهران که همان بنزین پتروشیمی بود را احساس می‌کنند و آیا به این موضوع پرداخته‌اند که حذف بنزین پتروشیمی از زندگی مردم که سونامی سرطان را در کشور ایجاد کرده بود و چه هزینه‌هایی را به مردم تحمیل می‌کرد و محیط زیست دولت تدبیر و امید چه هزینه‌هایی را پرداخت کرد؟ و این را بگویم که «رئیس محترم سازمان سرکار خانم دکتر ابتکار! »در سلامت مردم اهل معامله با هیچ گروه و جریانی نبوده و نیستند.

وی اضافه کرد: آیا این موضوع که در آغاز سال اول دولت قبلی سهم مازوت 5.14 درصد بود ولی در سال آخر همان دولت به 7.28 درصد رسید آیا همین رشد دو برابری کافی نبود؟ و آیا کاهش مصرف سوخت گاز طبیعی از 96.77 به 75.66 درصدی لازم نبود به مردم اطلاع رسانی شود که یکی از علل اصلی آلودگی هوا همین افزایش مصرف سوخت سنگین در کلانشهرها بود، از این رو محیط زیست در دوران کنونی بیش از گذشته نیاز به همدلی، همزبانی و همراهی با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید را دارد.

اجتماعی 94/10/15

کدخبر110441

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.