آیرال خبر،فرزین حق‌پرست ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پرونده نامزدی منطقه حفاظت شده ارسباران برای قرار گرفتن در لیست آثار جهانی راهی یونسکو شد و قرار است مرکز میراث جهانی یونسکو پس از ارزیابی پرونده پیشنهادی ایران تصمیم نهایی خود را در اجلاس سال 2017 نسبت به ثبت جهانی جنگل های ارسباران اعلام کند.

به گزارش آیرال خبر،پرونده نامزدی ثبت جهانی منطقه حفاظت شده ارسباران بعد از دو سال پیگیری کارشناسان و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع برای ثبت جهانی شدن به یونسکو به نمایندگی از ایران به پاریس ارسال گردید.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی افزود: پرونده منطقه حفاظت شده ارسباران به همراه بافت تاریخی یزد، نمایندگان ایران برای ثبت در فهرست میراث جهانی در سال 2017 خواهند بود.

حق‌پرست منطقه حفاظت شده ارسباران را نگین تنوع زیستی ایران دانست و از آن به عنوان یکی از برجسته‌ترین نقاط تنوع زیستی کشور یاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی حضور عشایر ایل شاهسوند را با قدمت سکونت چند هزار ساله در این منطقه، نمادی از تعامل پایدار انسان و طبعیت دانست.

وی در انتها با اشاره به اهمیت ثبت جهانی ارسباران از نظر حفاظتی، بر نقش این رویداد در رونق گردشگری منطقه و به تبع آن شکوفایی اقتصادی ارسباران و ایجاد توسعه پایدار برای منطقه تأکید کرد.

گفتنی است؛ منطقه حفاظت شده ارسباران در تاریخ 29/5/1393 به شماره 204 در فهرست میراث طبیعی کشور ثبت شده است.

فرهنگی 94/11/6

کدخبر110485

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.