آیرال خبر،آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در همایش گرامیداشت سالروز 12 بهمن در مصلای امام خمینی(ره) تبریز با بیان اینکه وقوع انقلاب اسلامی در جهان بی‌نظیر بود، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران معادلات جهانی را به هم زد و 2 قطبی بودن شرق و غرب جهان از بین رفته و پدیده‌ای نو بر اساس اظهار نظر دانشمندان بزرگ سیاسی جهان رخ داد.

به گزارش آیرال خبر،وی بیان کرد: کسی وقوع چنین معجزه‌ای را در جهان باور نمی‌کرد و اینکه قدرتی به نام انقلاب اسلامی ایران پدید آمده و به تدریج به ابرقدرتی در جهان مبدل شود.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: مردم ایران به رهبری امام راحل قیام کردند و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هرچه می‌گفت از اسلام و تعالیم اسلامی بود و در تمام سخنرانی‌های امام عزیز سخن از قرآن و اسلام و روایات است.

آیت‌الله مجتهدشبستری یادآور شد: مردم نیز با شعارهای ارزشی و اسلامی به میدان آمدند و مانند انقلاب کشورهای دیگر نبود که انقلابی معمولی باشد و انقلابی مبتنی بر اسلام و ارزش‌ها بود.

وی خاطرنشان کرد: در مقایسه انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها به ماهیت اسلامی آن و صبغه الهی آن می‌توان اشاره کرد و رهبر را چون نایب امام زمان می‌دانستند به فرمان او گوش سپرده و این انگیزه الهی علت اصلی انقلاب بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در راس همه اهداف امام راحل حاکمیت قوانین اسلامی بود و امام تاکید داشت که همه در مسیر اسلام حرکت کنند و می‌شود گفت که تولد ثانوی اسلام در انقلاب اسلامی ایران رخ داد.

وی بیان کرد: حاکمیت مردم یکی دیگر از اهداف امام راحل بود و ایشان تاکید داشتند مردمی که در تولد انقلاب نقش دارند در ادامه انقلاب نیز باید حاکمیت داشته باشند.

وی گفت: اینکه امام راحل در اولین دقایق در رای‌گیری حضور پیدا می‌کردند به خاطر این بود که ایشان معتقد به حاکمیت مردم به سرنوشت خود در قالب انتخابات بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ولایت فقیه جزو ضروریات دین مبین اسلام است یادآور شد: اگر برخی از مراجع در گذشته به این مسئله اشاره نکرده بودند به این خاطر بود که آنان احتمال به وجود آمدن شرایط حاکمیت ولایت فقیه را نمی‌دادند اما امام راحل در نجف ولایت فقیه را در قالب کتابی مطرح کردند.

وی عنوان کرد: سلطه‌پذیر نبودن از دیگر ویژگی‌های انقلاب و از اهداف امام راحل بود و ایشان بر استکبارستیزی تاکید داشته و در اکثر سخنرانی‌های خود بر این مسئله و ماهیت شیطانی آمریکا اشاره می‌کردند.

امام جمعه تبریز بیان کرد: امام تاکید فراوانی روی وحدت مردم داشتند و اینکه نباید وحدت را برهم زد و این مسئله از اول انقلاب مورد تاکید آن رهبر فرزانه بود و از جمله به فردی چون بنی‌صدر توصیه می‌کرد که دست از کارهای خود بردارد ولی بنی صدر خائن در نهایت مجبور به فرار از کشور در لباس زنانه شد.

وی تاکید کرد: امام اجازه نمی‌دادند که دو قطبی و تفرقه افکنی در کشور رخ دهد و همواره بر وحدت میان حوزه و دانشگاه، دولت و مردم و همه اقشار توصیه می‌کردند.

عضو خبرگان رهبری شایسته‌سالاری را یکی دیگر از تاکیدات رهبری می‌دانستند و اینکه باید امور به شایسته‌ها سپرده شود و در این میان بر حضور شایسته‌ها در مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان، ریاست جمهوری و مدیریت‌ها تاکید داشتند و اینکه شایسته سالاری در کشور حاکم بوده و از رفیق بازی پرهیز شود.

امام جمعه تبریز خطاب به مسئولان استانی گفت: اصل در جمهوری اسلامی ایران خدمتگزاری است نه ریاست و امام خود را خادم مردم معرفی می‌کردند و اینک نیز مسئولان نیز باید خدمتگزاری را سرلوحه خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: صحیفه انقلاب به عنوان وصایای امام راحل باید در همه جا باشد و این وصایای برخواسته از تعالیم اسلامی قرائت شود.

اجتماعی 94/11/12

کدخبر110493

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.