آیرال خبر ،جمشید نظمی پیش از ظهر امروز در نخستین کنگره شهدای ورزشکار استان آذربایجان‌شرقی ورزشکار بودن را از خصوصیات اصلی تمام رزمندگان دفاع مقدس دانست.

به گزارش آیرال خبر،مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بحث آمادگی جسمانی نیروهای متقابل در میادین جنگ بسیار مهم است، گفت: حضور در میدان‌های نبرد بر خلاف میادین ورزشی بودن یا نبودن است و این در حالی است که در میادین ورزشی برد و باخت مهم است.

نظمی ادامه داد: آماده‌سازی بدنی نیروهای رزمی و نیز مجهز کردن آنان به اطلاعات و تاکتیک‌های نظامی بسیار مهم است ولی آمادگی جسمانی در برنامه‌های صبحگاهی جبهه مورد تاکید بیشتر قرار می گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد شهدای ورزشکار در جبهه بسیار بیشتر از 12 نماینده‌ای است که امروز تجلیل می‌شوند، گفت: برخی از رزمندگان با پیش زمینه ورزشی و سابقه ورزشکاری در جبهه حاضر می‌شدند و آنان که ورزشکار نبودند در مدت حضور در جبهه به ورزشکار مبدل می‌شدند.

نظمی تصریح کرد: تمرینات نظامی سخت در آب و هوای مختلف و فصل سرد و یا گرم سال صورت می‌گرفت و در سرمای شب‌های جنوب تمرین غواصی می‌کردند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی گفت: تمام رزمندگان دفاع مقدس ورزشکار بودند و برای فعالیت نظامی به آمادگی جسمانی بالایی می‌رسیدند.

وی افزود: برخی تمرینات نظامی در زمان دفاع مقدس موجب می‌شد تا میزان موفقیت در عملیات‌ها نیز بالا رفته و میزان تلفات کاهش یابد.

نظمی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه خودنمایی توانایی جوانان یک مسئله طبیعی است، گفت: شهدای ورزشکار ما تفاوت قهرمانی و پهلوانی را نشان دادند چرا که قهرمانی نمایش توانائی‌های جسمی است ولی جوانان بسیجی در اوج قهرمانی و توانایی جسمی پهلوانی خود را نشان دادند و خود را نشان دادند.

سیاسی 94/11/26

کدخبر110606

خبرنگار125

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.