جوانان انقلابی منطقه با الهام گیری از منویات رهبری معظم انقلاب در دهه های فجر انقلاب اسلامی نسبت به حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی حساس بوده و نخواهند گذاشت تنور مبارزه با استکبار در کشورهایشان سرد شود و برای هر نقطه از جهان اسلام…
ابتکار فوق العاده ای که در دعوت از جوانان انقلابی کشورهای منطقه برای شرکت در سمیناری مهیج و ارزشی به خرج داده شد و دیدار آنان با رهبری معظم انقلاب و متبلور شدن عمق احساس آنها نسبت به رهبری و عطش و تشنگی وصف ناپذیر آنها برای دریافت رهنمودهای ارزشمند معظم له مرا به این فکر واداشت که از آینده بیشتر سخن گفته شود و با پیوند دادن گذشته به آینده فضای تهدید و ارعاب و تحریم و تحمیل جهان تبلیغاتی غرب را با عمق آگاهی و معنویت و عشق به انقلاب اسلامی و رهبری معظم انقلاب و تحولات گسترده به نفع اسلام مقایسه کنم.

دهه فجر در این تحلیل یک موجود کاملاً زنده و پویا و فعال است و به جای تاثیر پذی، تاثیر گذار و تعیین کننده می باشد.

دهه فجر به خودی خود با حضور جوانان انقلابی میهن عزیز اسلامی و با درایت ها و بصیرت خاصه و هدایت شده رهبری از سوی حضرت ولی عصر (عج) تحول آفرین و منقلب کننده قلوب مسلمین است. دستی که هادی اصلی و حقیقی قلوب است، دست غیبی خداوند متعال است که همراه با جماعت و یکپارچگی و اتحاد مسلمین می باشد.

امروزه تحولی که در کشورهای تونس، مصر، لیبی، یمن، اردن، بحرین و حتی عربستان اتفاق افتاده و در حال گسترده شدن و پراکنش می باشد، تمام تئوری های مادی گرایان و سکولاریست ها را نقش بر آب کرده و دست بسیاری از آنهایی را که منافقانه پوستین اسلام را پوشیده و قالب فکری سکولاریستی خود را پنهان کرده بودند رو کرده و از چهره آنها به عنوان متحد دشمنان اسلام نقاب را فرو افکنده و رفته رفته آن دست های چدنی و زمخت و سرد را از زیر آستین های مخملین بیرون آورده است. وضعیتی که دولتمردان به ظاهر مسلمان ترکیه در همراهی با جریانات سلطه جوی استکباری و غده سرطانی منطقه یعنی رژیم جنایتکار صهیونیستی و دیکتاتور ددمنش، خشن و خونخوار عربستان در ضربه زدن به منافع اسلام در منطقه و تضعیف جبهه های مقاومت اسلامی پیدا کرده اند و مقابله های نرمی که با بیداری اسلامی انجام می دهند نشان از آن دارد که جریان اسلام ناب و موج بیداری حاصله از آن پرده نفاق را از چهره آنان کنار زده و تفکرات سکولاریستی آنها را آشکارا اعلان می کند.

موج بیداری اسلامی حاصل از ایستادگی مردم ایران و بزرگداشت های فعال و حیاتی و آرمانگرایانه دهه های فجر انقلاب اسلامی و نقش آفرینی آنان در حرکت های بازدارنده از فتنه های عظیمی نظیر فتنه 88 می باشد. محور این فتنه ستیزی بدون هیچ تردیدی قرآن کریم و برداشت های دقیق و ارزشمند و حساب شده رهبری معظم انقلاب از آن می باشد. روشمند شدن مبارزات اسلامی با استیلای استکبار جهانی بر فرهنگ، اقتصاد و سیاستمداران حاکم بر کشورهای منطقه مردم و جوانان ارزشمند این کشورها را به سمت معنویت گرایی و کسب درجه اعلای رضایت خداوند و آمادگی عملی برای کسب فیض عظمای شهادت و بریدن از وابستکی به دنیا به خاطر اهداف والای الهی سوق داده و همین مسئله مهم دنیای استکبار را گیج و مبهوت کرد و نمی توانند با ابزارها و تجهیزات نظامی و ویران کننده خود با آن مقابله و مبارزه کنند.

دهه فجر انقلاب اسلامی نیاز به رهبری واحد جهانی را در جوانان منطقه و مسلمانان بلاد اسلامی آشکار ساخت و امروزه با الگو قرار دادن رفتار و راهنمایی های رهبری و تبعیت مخلصانه از منویات و گفتمان امام خمینی (ره) به عنوان پیشوا و پیشتاز همه انقلابیون و مسلمانان عصر حاضر، در می یابند که مسئله برائت از مشرکین که مورد تاکید مستمر امام (ره) و رهبری معظم انقلاب است چه برکات عملی و کاربردی را در مبارزات سخت و نفس گیر با استکبار جهانی به همراه داشته و خواهد داشت.

امروزه مسلمانان عربستان به یک حرکت وسیع و جمعی نیاز دارند تا انتقام سالها تحقیر و تحدید و خشونت نظامی و سیاسی و فرهنگی در این ام القراء بلاد اسلامی از دولت وابسته و سرسپرده و غاصب و جنایت پیشه سعودی بگیرند و عربستان را به کانون نهضت های اسلامی و استکبار ستیزی تبدیل کرده و قداست و معنویت را به مکه و مدینه بازگردانند.

دهه فجر انقلاب اسلامی نشان داد که با اراده جوانان مومن می توان نهضت علمی در جهان اسلام به وجود آورد که بتواند اقتدار اسلام را در دنیا به همراه داشته باشد. ترور دانشمندان هسته ای ایران توسط عوامل صهیونیستی و استکباری نشان از آن دارد که بیش از هر چیزی ار توانمندی های علمی در رشته های اساسی و حیاتی هراس و وحشت دارند و با این حرکات مذبوحانه فکر می کنند می توانند جلوی این تحول و پیشرفت علمی را سد کنند. اما جوانان انقلابی و فهیم ایران اسلامی که به برکت دهه فجر متحول شده اند نشان دادند که اگر چند نیروی ارزشمند همانند شهیدان شهریاری، روشن و … توسط تیم های ترور به فیض شهادت نائل شوند، حرکت گروهی و فوج فوج به سمت کسب دانش های اساسی و بنیادین مانند دانش هسته ای رخ خواهد داد و نتیجه آن برای استکبار جهانی بسیار سنگین تر خواهد بود.

تاریخ نشان داد که با هر توطئه ای که استکبار انجام می دهد مردم هوشیار از همان حرکت بر ضد استکبار استفاده خواهند کرد و با توسعه و تکثیر آن در سطح منطقه حرکت وسیع بر علیه استکبار را ایجاد خواهند داد. امروزه اتحادیه عرب با فشار بر سوریه جهت اعمال یک خواسته نامعقول و مداخله علنی و آشکار در یک کشور به دنبال تضعیف جایگاه سوریه است و به طور آشکار به دنبال اجرای طرحی است که طراحان آن در کشورهای استکباری برنامه اصلی و اساسی خود را دریافت کرده اند. امروزه مردم انقلابی منطقه دریافتند که هر جریانی که از پشتوانه کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی برخوردار باشد، به خودی خود و فی نفسه از یک توطئه برنامه ریزی شده خبر می دهد. سوریه به عنوان پیشانی حلقه مبارزه با رژیم صهیونیستی برای جهان اسلام از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و تضعیف موقعیت آن نفع جریان ارتجاع و رژیم صهیونیستی و دنیای استکباری را به همراه دارد.

مطمئن هستم که جوانان انقلابی منطقه با الهام گیری از منویات رهبری معظم انقلاب در دهه های فجر انقلاب اسلامی نسبت به حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی حساس بوده و نخواهند گذاشت تنور مبارزه با استکبار در کشورهایشان سرد شود و برای هر نقطه از جهان اسلام برنامه متناسب با آن را اجرا خواهند نمود. با این دیدگاه آینده را به نفع اسلام و معنویت می بینم و دیری نخواهد پائید که نهضت های اسلامی و عدالت خواهانه و استکبار ستیز فراگیر شده و تمام کشورهای غربی را هم در بر خواهد گرفت و چراغ آن که در حرکت های وال استریت روشن شده ادامه خواهد یافت.

مردم هوشمندانه در جریان ۹ دی نشان دادند که راه مقابله با توطئه ها و فتنه ها حضور مستمر در صحنه است و خود می دانند ارزش حضور در راهپیمائی های ۲۲ بهمن چقدر است و حضور حداکثری در صحنه انتخابات چه مفهوم زجر دهنده ای برای استکبار دارد. به امید حضور مستمر و مداوم مردم ما و مردم منطقه در صحنه های تعیین کننده منفعت اسلام.

 

یادداشت غلام رضا اقبالی94/11/20

کدخبر110502

انتهای پیام /

 

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.