آیرال خبر،آیت الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در نخستین کنگره شهدای ورزشکار آذربایجان‌شرقی که با تجلیل نمادین از 12 شهید ورزشکار همراه بود با تاکید بر تربیت همزمان روحی و جسمی در انسان اظهار داشت: انسان موجودی تربیت‌پذیر است که تربیت پذیرترین موجودات در تربیت جسمی و روحی است.

به گزارش آیرال خبر ،امام جمعه تبریز گفت: در دین مبین اسلام در مورد پیاده‌روی و شنا و نیز تیراندازی سفارش شده و خوشبختانه امروز ورزش شنا رایج شده و کودکان نیز شنا آموزش می‌بینند.

عضو خبرگان رهبری افزود: در جمهوری اسلامی ورزش و ورزشکاری مورد توجه بوده و ورزش در مسیر پیشرفت قرار دارد و جوانان در مسابقات مختلف بین‌المللی و ورزشی موفقیت کسب کرده و در صورت برنده شدن در مسابقات مهم جشن و شادمانی برگزار شده و حتی مقام معظم رهبری پیام می‌دهند چرا که پرچم جمهوری اسلامی به اهتزاز درآمده و نوعی سربلندی برای ما است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رقابت و برنده شدن در میان تیم‌های داخلی نباید به حالت تعدی و بی‌نظمی و شکستن صندلی‌های استادیوم منجر شود و نباید عکس‌العمل خلاف شئونات اسلامی و اخلاقی رخ دهد.

وی یادآور شد: برد و باخت در مسابقات ورزشی موضوعی عادی است اما آنچه مهم است برتری بر تیم‌های خارجی است که موجب سربلندی نظام جمهوری اسلامی می‌شود.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: امام راحل نیز بر موضوع ورزش تاکید داشته و خودشان نیز به صورت منظم پیاده روی می کردند و ایشان بسیار مقید به این مسئله بودند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ورزش همگانی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی باید در جامعه ترویج یابد تا بیماری‌ها و امراض مختلف وجود نداشته باشد.

آیت الله شبستری گفت: کسانی که در سنین جوانی ورزش نمی‌کنند نتایج سوء آن را در سنین کهنسالی می‌بینند و باید بخشی از زمان خود را به ورزش اختصاص داد.

وی شهدای ورزشکار را دارای جایگاه برتر دانست و گفت: شهدای ورزشکار توانستند در بعد تربیت جسمی و روحی موفق باشند و با تربیت روحی بالا در میادین نبرد حاضر شوند.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: شهدا به مقامی رسیده‌اند که بالاتر از آن وجود ندارد و خانواده شهدا که توانسته‌اند چنین فرزندانی تربیت کنند شایسته تقدیر و تبریک هستند.

وی یادآور شد: انفاق جان مهم‌ترین انفاق است و این موضوع بالاترین سخاوت است چرا که انسان در بخشش جان باید به جایگاه بلندی برسد.

عضو خبرگان رهبری گفت: تربیت روحی مهم‌تر از تربیت جسمی است چرا که اگر انسانی از نظر روحی سالم و تربیت یافته نباشد موجب انحراف جامعه نیز می‌شود.

وی ملت ایران را از نظر روحی قوی دانست و گفت: ملت ایران در 22 بهمن امسال این آمادگی روحی خود را نشان دادند و در انتخابات هفت اسفند نیز این آمادگی معنوی را نشان خواهند داد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه اگر در طول 37 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی سایه رهبری نبود شاهد امنیت کنونی کشور نبودیم، افزود: می بینیم کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه توسط استکبار و ایادی آنها به ناامنی کشیده شده‌اند اما ایران اسلامی در چنین شرایطی در امنیت بسر می‌برد که این امنیت به واسطه قرار گرفتن در زیر چتر رهبری و ولایت ‌فقیه است.

آیت‌الله شبستری با تأکید بر اینکه اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی بسیار بیشتر از گذشته است، گفت: هر نفری که در انتخابات حاضر می‌شود نباید به‌ تنهایی حضور یابد بلکه باید تعدادی را نیز به همراه خود در پای صندوق‌های رأی حاضر کند که لازم است بدانیم در روز رأی‌گیری هر قدر صفوف مشارکت‌کنندگان فشرده‌تر و تعداد آرای مردم بالاتر باشد همان مقدار دشمن از ایران بیشتر حساب می‌برد.

سیاسی 94/11/26

کدخبر110604

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.