رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه

ساخت تجهیزات نظامی برای حضور نیروی دریایی سپاه

توسط

شهریور 23 1395

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: یکی از اهداف و برنامه‌های سپاه حضور در آب‌های مناطق دور‌دست و آزاد است که ساخت شناورهایی با این قابلیت در نیروی دریایی سپاه آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، ناوسالار یکم ابوالفضل نظری ظهر امروز در آئین به آب‌اندازی شناور تندروی برد بلند تحت عنوان شهید محمد ناظری، با بیان اینکه این شناور دارای 240 تن وزن است، اظهار داشت: طول شناور بالگردبر 55 متر و عرض آن 14.1 متر است که توانایی دریانوردی با سرعت 14 نات تا 10 هزار کیلومتر دارد.

وی با ابراز اینکه شناور بالگردبر یادشده ظرفیت حمل 100 نفر را دارد، تصریح کرد: روی این شناور، بالگرد شاهد قرار دارد که قدرت موتور آن 420 اسب بخار است.

رئیس سازمان تحقیقات و خودکفایی نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه شکل بدنه این شناور پیشرفته است، افزود: تعادل در امواج بلند دریا، برد بلند دریانوردی و سرعت بالای آن، توانمندی نیروی دریایی سپاه برای حضور در آب‌های آزاد و دوردست را افزایش داده است.

نظری با اشاره به اینکه ساخت تجهیزات نظامی برای حضور نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف و برنامه‌های سپاه حضور در آب‌های مناطق دوردست و آزاد است که ساخت شناورهایی با این قابلیت در نیروی دریایی سپاه آغاز شد.

وی با اظهار اینکه این شناور با هدف تحقق اهداف نیروی دریایی سپاه برای حضور در آب‌های آزاد طراحی و ساخته شده است، گفت: نمونه این شناور که در طراحی آن از دانشگاه‌ها و متخصصان کشور استفاده شده، در دنیا مشاهده نشده است.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.