به گزارش آیرال خبر، در چهارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، فردا از ساعت 18:30 به وقت ایران، الغرافه در شهر دوحه میزبان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

تراکتورسازی و الغرافه هر دو بازی نخست خود در این مسابقات را با باخت پشت سر گذاشته اند و شکست در این مسابقه عملا کار آن ها را برای صعود بسیار سخت خواهد کرد. اما تقابل فردای دو تیم علاوه بر اهمیت نتیجه مسابقه، داری دوئل های ویژه ای نیز هست که حساسیت مسابقه را دوچندان می کند.

هر دو تیم در نیمکت خود از سرمربیان ترک تبار بهره می برند که شاید این اولین بار در لیگ قهرمانان باشد که دو مربی ترکیه ای رو در روی هم قرار می گیرند. با اینکه رزومه مربیگری ارتغرول ساغلام بر هموطنش بولنت اویگون می چربد اما شاید برگ برنده اویگون در بازی فردا، تجربه حضور بیشترش در فوتبال آسیا باشد. بولنت اویگون پیش از الغرافه، سابقه هدایت ام صلال قطر را در کارنامه خود دارد و در زمان حضورش در ام صلال، آندرانیک تیموریان، کاپیتان وقت تیم ملی را هم در لیست مازاد خود قرار داده بود. اما ساغلام علاوه بر رزومه بهترش نسبت به اویگون، در دیدارهای رو در رو مقابل اویگون هم موفق تر بوده است. 6 برد، 3 تساوی و 2 باخت حاصل 11 بار رویارویی ساغلام در برابر اویگون بوده است. قطعا در بازی فردا انگیزه های هر دو سرمربی برای شکست دیگری به واسطه هموطن بودنشان بسیار زیاد خواهد بود و باید دید در نهایت کدام یک بر دیگری فائق خواهد آمد.

اما یکی دیگر از تقابل های جذاب بازی فردا، تقابل آقای گل دو دوره اخیر لیگ برتر ایران با تراکتورسازی خواهد بود. مهدی طارمی که سابقه گل زدن به تراکتور با پیراهن پرسپولیس را در کارنامه دارد، قطعا انگیزه های فراوانی برای باز کردن دروازه جوردی آلمیدا در بازی فردا خواهد داشت. هم چنین تقابل با وسلی اسنایدر، ستاره سال های نه چندان دور رئال مادرید و اینترمیلان هم جذابیت ویژه ای برای هواداران فوتبال ایران خواهد داشت. به ویژه آنکه با توجه به پست اسنایدر که هافبک هجومی است و شاید مامور مهار او، مهدی کیانی کاپیتان تراکتورسازی باشد، قطعا برای پرشورها این تقابل بسیار جذاب خواهد بود.

الغرافه در آخرین بازی خود موفق به کسب برد 2 بر صفر مقابل الخریطیات در لیگ قطر شده و با 23 امتیاز در رده ششم از جدول 12 تیمی لیگ ستارگان قطر قرار دارد. اما تراکتورسازان پس از بازی با الاهلی، مسابقه ای انجام ندادند و از این حیث استراحت بیشتری نسبت به حریف قطری خود داشته اند. هم چنین گفتنی است این اولین بازی سرخ های آذربایجان با زردپوشان شهر دوحه خواهد بود. اما تراکتورسازان در مصاف با دیگر تیم های قطری هرگز موفق نبوده اند و 2 شکست و 2 تساوی حاصل رویارویی با الجیش و لخویا از کشور قطر بوده است.
حال باید منتظر ماند و دید ساغلام خواهد توانست با خواباندن مچ هموطن خود اولین برد سرخ ها مقابل نمایندگان قطر را کسب کند یا خیر؟

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.