صفاری

آیرال خبر- با اتمام مراحل پاکسازی و تخریب نخاله های باغ صفاری تبریز عملیات عمرانی احیای این باغ آغاز شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار و امور ارتباطات شهرداری منطقه ۶ تبریز، سامان احمدزاده شهردار منطقه ۶  تبریز، در بازدید از آخرین مراحل پاکسازی باغ صفاری تبریز، با بیان اینکه عملیات خاکبرداری، تخلیه نخاله تخریب ویلا و خانه های سازمانی این باغ و تسطیح این پروژه انجام شده است، اظهار داشت: بیش از یک هزار سرویس کمپرسی خاکبرداری از حریم باغ صفاری انتقال یافته است.

وی افزود: با تکمیل مرحله پاکسازی نخاله، هرس و انجام عملیات احیای درختان باغ صفاری، مرحله اجرای طرح معماری پروژه آغاز شده که با همت و تلاش مستمر همکاران عمران، خدمات شهری و فضای سبز منطقه تا یک ماه آینده تکمیل و پارک محله ای شایسته ساکنان منطقه به شهروندان عزیز تقدیم خواهد شد.

احمدزاده یادآور ‌شد: با توجه به قدمت درختان کوی صفاری و عمیق بودن ریشه‌های آن، ما وظیفه داریم چنین مجموعه‌هایی را برای آیندگان حفظ کنیم و تلاش می‌کنیم درختان کوی صفاری را به عنوان تنها محدوده فضای سبز شهری در مسیر خیابان راه آهن حفظ و احیا کنیم.

مجتمع مسکونی صفاری، خانه‌های سازمانی یکی از ارگان‌های دولتی بود که در سال‌های اخیر برای خشک‌کردن درختان آن و تبدیل باغ به مجتمع مسکونی تلاش‌های فراوانی شد و همین موضوع اذهان عمومی را مکدر ساخت اما شهرداری تبریز در اقدامی بدیع با خرید  این ملک تصمیم به احیا و تبدیل آن به یک باغ سنتی ایرانی گرفته است.

شهردار تبریز تیرماه سال جاری طی بازدیدی که از مجتمع صفاری داشت، گفته بود که مالکیت کوی صفاری مالکیت یکی از ادارات دولتی است و شهرداری تبریز با پیگیری‌های فراوان بارها آمادگی خود را نسبت به جمع آوری نخاله، هرس و آبیاری درختان این مجموعه اعلام کرد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.