نیکو خصلت

آیرال خبر- عضو شورای اسلامی شهر تبریز در آستانه دیدار حساس امروز تیم شهرداری این شهر برابر شهرداری ماهشهر از چارچوب بازی های لیگ دسته اول فوتبال کشور، یادداشتی در حمایت از این تیم بومی و جوان تبریز منتشر کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سعید نیکوخصلت در این یادداشت که در صفحه شخصی خود به اشتراک گذاشته است، عملکرد تیم شهرداری تبریز در فصل جاری لیگ دسته یک فوتبال کشور را ستوده و آن را تیمی یه یاد ماندنی در خاطرات اهالی ورزش دانسته است.

این عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز در یادداشت خود آورده است: تیم فوتبال شهرداری تبریز پس از سال‌ها، رویه‌ای منحصر به‌فرد را در فصل جاری پشت سر گذاشت. این رویه عبارت بود از تیمی کاملاً بومی همراه با کادر فنی بومی. رویکردی که قبلاً سابقه نداشت. در کنار این موارد میزان هزینه‌ای که برای این تیم در نظر گرفته شد نیز باورکردنی نیست و بهتر است که بگویم حدود بیست درصد هزینه‌کردهای رایج در لیگ یک فوتبال کشور برای این تیم هزینه شده است و یا اگر شفاف‌تر بخواهم اشاره نمایم این تیم با هزینه‌ای نازل به شکل نقدی و غیر نقدی که در نوع خود بی‌سابقه است؛ بسته شده است.

وی ادامه داده است: با این‌حال این تیم علی‌رغم تنگناهای مالی و عدم جذب بازیکن در نیم فصل و از دست دادن بازیکنان کلیدی خود در نیم فصل با یک کادر فنی بدون حاشیه و بی‌ادعا و کاردان کار خود را پیش برده است. چنین تیم‌هایی باید همواره از منظر فلسفه ورزش مورد توجه مربیان و ورزشکاران قرار گیرد و این تیم، شایسته توجه بیشتری از مردم تبریز بود و باید در کنار شهرداری، صنعت تبریز و صاحبان صنایع نیز به‌عنوان اسپانسر ورود می‌کردند. برای کسانی که در جریان امر نیستند این‌گونه عرض نمایم که کل تیم سی نفره لیگ یک شهرداری که همگی بومی هستند و البته غریب در شهر خودشان به‌اندازه یک‌سوم یک بازیکن لیگ برتری کشورمان برای یک فصل هزینه برداشته است.

نیکو خصلت در بخش دیگری از این یادداشت آورده است: من به این تیم چه در دسته یک بماند و چه سقوط کند دست‌مریزاد می‌گویم. این رویه شایسته تقدیر است. هرچند با وضع فوتبال کشور و شهر تبریز چندان ناآشنا نیستم و به قول مولانا “ما هم از مستان این می بوده‌ایم” با اینحال به‌دلایل مختلفی نتوانستم چندان در کنار تیم باشم. این تیم فردا (امروز) بازی مهمی پیش رو دارد نتیجه هر چه باشد مهم نیست مهم این است که این تیم می‌خواهد علی‌رغم دشواری های زیادی که پشت سر گذاشته است فردا (امروز) نیز مسابقه دهد مسابقه‌ای برای بقا و ماندن در لیگ یک و حفظ سهمیه لیگ یک کشوری.

وی در بخش پایانی یادداشت خود نوشته است: چه تیم بماند و چه تیم نماند آفرین به کسانی که این تیم را چه از ابتدا و چه در میانه راه و چه در این هفته‌های پایانی حمایت کرده‌اند و در شکل‌گیری چنین تیمی شرافتمند نقش ایفا نموده‌اند. این تیم در خاطرات اهالی ورزش نقش خواهد بست و سال‌هایی متمادی از آن سخن خواهیم گفت. چه زیبا ارنست همینگوی گفته است: “ورزش به ما همه چیز می‌آموزد بردن صحیح و باخت شرافتمندانه. ” و به‌قول فرخزاد “پرنده رفتنی است پرواز را به‌خاطر بسپار.”

گفتنی است تیم فوتبال شهرداری تبریز از ساعت ۱۶:۴۵ امروز چهارشنبه ۲۱ فروردین در ورزشگاه اختصاصی خود برابر تیم شهرداری ماهشهر به میدان می رود که با توجه به شرایط جدول، پیروزی در این بازی می تواند بقای تیم کاملا بومی و تنها سهمیه فوتبال استان در این مسابقات را تضمین کند.

سعید نیکوخصلت

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.