نشست خبری شهردار منطقه 10 تبریز

شهردار منطقه ۱۰ تبریز گفت: بیش از ۱۵ هزار تن آسفالت ریزی در سطح منطقه انجام داده‌ایم که تلاش می کنیم در سال آینده این عدد به ۲۰ هزارتن برسد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، رسول وظیفه‌شناس پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه از سلسله نشست‌های شهرداران مناطق با اعلام مطلب فوق افزود: سال گذشته ۵ میلیاردتومان در حوزه آسفالت هزینه کردیم که امسال با افزایش ۱۰۰ درصدی آن، با اعتبار ۱۰ میلیاردی  موفق به آسفالت ریزی بیش از ۱۵ هزار تنی شدیم.

او با اشاره به وضعیت کلی منطقه ۱۰ شهرداری تبریز اظهار داشت:  کلانشهر تبریز، اولین شهر ایران بود که حاشیه‌نشینی در آن شکل گرفت با این تفاوت که اکثر افراد حاشیه‌نشین تبریز، افرادی کاری، زحمت‌کش برای جامعه هستند و بزه کمتری در این منطقه شاهد هستیم.

او افزود: دولت باید در بحث حاشیه‌نشینی ورود کند در غیر این صورت شهرداری های کشور قادر به حل مسئله حاشیه‌نشینی نیستند.

شهردار منطقه ۱۰ بودجه این منطقه در سال ۹۸ را ۶۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این مبلغ ۳۶ میلیاردتومان بودجه جاری و ۲۷ میلیاردتومان بودجه عمرانی است که ۶۳ درصد تحقق در بودجه کل منطقه و ۵۵ درصد تحقق بودجه عمرانی در ۹ ماهه سال جاری را شاهد هستیم.

 او ادامه داد: در ۶ ماه اول سال و ۱۰ ماهه سال جاری، رتبه اول تحقق درآمدهای نقدی در میان مناطق  دهگانه را با ۳۶ میلیارد تومان داریم و تمام تلاشمان ادامه همین مسیر در سال آتی است.

وظیفه‌شناس با اشاره به فعالیت های این منطقه در حوزه فضای سبز ابراز داشت: سال گذشته دو پارک در سطح منطقه افتتاح کردیم و امسال نیز دو پارک دیگر با حجم بزرگ در دست ساخت داریم که پیش بینی می شود در ۶ ماهه اول سال ۹۹ افتتاح شود.

او ادامه داد: پارک ستارخان با ۳۵هزار متر مربع که قبلا قبرستان بوده و پس از یک سال و نیم موفق به اخذ مجوز لازم برای تعویض سنگ قبرها و احداث پارک شدیم، به همراه یک پارک محله‌ای واقع در آخر خیابان مفتح، میدان اتحاد که کفسازی آن تمام تمام شده و وسایل بازی و صندلی‌های آن تا سال آینده نصب می شود،   مهمترین پروژه های شهرداری منطقه ۱۰ در حوزه فضای سبز شهری است.

شهردار  منطقه ۱۰ از پیگیری برای احداث دو خیابان جدید در حوزه مسیرگشایی نیز خبرداد و یادآور شد: خیابان علی بقال با ۳۲۰ متر طول و ۲۴ متر عرض و خیابان ۱۸ متری شهید جودی با ۲۶۰ متر طول و ۱۸ متر عرض، که ۵۰ الی ۶۰ درصد کار تملک آنها تمام شده است، سال آینده به افتتاح می‌رسد.

او از پیشرفت ۴۰ کیلومتری آب  و فاضلاب در سطح منطقه نیز خبر داد و افزود: ۶۰ هزار خانوار ساکن در منطقه از خدمات آب  و فاضلاب بهره‌مند هستند که سالانه به طور متوسط ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد هزینه تخلیه چاه به خود مردم بازگشته است.

وظیفه‌شناس از طرح‌های آماده افتتاح شهرداری منطقه ۱۰ نیز خبر داده و تأکید کرد: نگارخانه  مقبره‌الشعرا در ضلع جنوبی این مرکز با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زودی افتتاح می شود.

او ادامه داد: این مجموعه در راستای حمایت شهرداری از فرهنگ و هنر احداث و در اختیار استاد مجسمه ساز شهر، احد حسینی قرار گرفته است.

شهردار  منطقه ۱۰  از پله گذاری ۷ کوچه در سطح منطقه خبر داده و یادآور شد: بیش از هزار و ۹۰۰متر پله گذاری در ۷ کوچه احداث شده است.

او  افزود:به منظور دفع آبهای سطحی،  ۳هزار و ۲۴۳متر کانال و آبرو در سطح منطقه احداث شده است که یکی از نیازهای اساسی منطقه است؛ همچنین در راستای سیاست‌های انسان‌محوری شهرداری، ۹۲۵۰ مترمربع کف‌سازی در سطح منطقه، بازار مسگران و کشمش‌چی‌لر احداث شده است.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.