*بهشتی یک ملت بود برای ملت ایران*
امام خمینی(ره)

این جمله امام خمینی(ره) در مورد شهید بهشتی بسیار حکیمانه است.
یک ملت یعنی همه مردم ایران با هر *عقیده، مذهب، قومیت و تفکر* حق زندگی برابر دارند . یک ملت هرگز مردم را در لیست های خودی و ناخودی قرار نمی دهد .او برای همه مردم است فارغ از تقسیم بندی های شخصی وجناحی و در یک جمله *بهشتی یک ملت بود نه یک امت*
شاید حضرت امام(ره) به این دلیل او را ملت نامید تا این پیام را به دولتمردان بدهد که وظایف آنها با رهبری متفاوت است. دولتمردان باید در خدمت *ملت باشند* و رهبر جامعه رهبر *امت اسلامی* است.
*ایران پر از بهشتی نیست* چرا که بهشتی یک ملت بود برای ملت ایران.نگاه شهید بهشتی نگاه توحیدی به عدالت و توسعه بود و شخصیت جامع و کامل وی موجب شده بود که منحصر به فرد باشد . شخصیت جامعی که اصول سخت افزاری *غیر قابل تغییر* و اصول نرم افزاری *قابل تغییر* را با هم داشت.

شهید بهشتی پشتوانه عملی انقلاب اسلامی بود و خلا قدرت ساماندهی، مدیریت، تحزب گرایی و تشکل سازی وی امروز کاملا محسوس است.

نگاه همه جانبه شهید بهشتی به عدالت اجتماعی، آزادی، حقوق مردم، پیشرفت و توسعه که همانا *حکومت حکمت* است نشات گرفته از تفکر نظام مند وی بود.
روحیه معتدل و رفتار اعتدالیِ به دور از افراط و تفریط بهشتی نشان دهنده نظم وی بود و نظم ایشان ریشه در روحیه و نگاه عدالت محور و عدالت طلبی او داشت که در رفتار و روابط و سلوکش تجلی پیدا کرده بود.
در تفکر اسلامیِ شهید بهشتی توسعه با عدالت و آزادی قابل جمع است .

از نگاه وی که همان نگاه مبتنی بر اسلام است آزادی ها و حقوق مردم با توسعه و پیشرفت قابل جمع است و پیشرفت بدون عدالت و آزادی پیشرفت حقیقی نیست و خروجی آن شکافت طبقاتی و تبعیض میباشد.
در یک کلام می توان این بزرگ مرد تاریخ را معنای واقعی *اعتدال* توصیف نمود و اگر کسی به دنبال اعتدال حقیقی است باید آنرا در وجود ذی جود شهید بهشتی جستجو نماید.
وی پایه گذار مهمترین، فراگیرترین و مردمی ترین حزب در طول تاریخ ایران بوده و شایسته است این روز را در تقویم جمهوری اسلامی روز احزاب نامگذاری نمایند و احزاب بازخوانی دستاوردهای انقلاب اسلامی و عملکرد چهل ساله جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار داده و راهکارهایی را جهت رفع موانع برای رسیدن به جامعه ای توسعه یافته و برقراری عدالت اجتماعی ارائه دهند.
جامعه زینب(س) هفتم تیر سالگرد شهادت بزرگ مرد عدالت و توسعه را بهمراه 72 تن از یاران وفادارش به مقام معظم رهبری، احزاب و ملت شریف ایران تسلیت می گوید .
اعظم حاجی عباسی
دبیر کل جامعه زینب (س)
*اللهم عجل لولیک الفرج*

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.