• انتقاد فرمانده سپاه آذربایجان شرقی از تاخیرهای طولانی در بازسازی منازل ‌زلزله‌زده میانه و سراب

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با انتقاد از کم کاری نهادهای مسئول در زلزله میانه و سراب گفت: بسیج و سپاه در زلزله میانه و سراب خود را گرفتار بروکراسی ادارات نکرد و منازل را ساخته و ماه قبل تحویل داد.

به گزارش آیرال خبر، سردار عابدین خرم، در آیین آغاز عملیات احداث واحدهای مسکونی مددجویان تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی که با مشارکت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) و بنیاد مسکن استان در سهلان برگزار شد، با تاکید بر اینکه مردم داری، مردم یاری، مردم نوازی و مردم دوستی وظیفه یک مدیر و مسئول در کشور است، اظهار داشت: شأن هر مدیر، خدمتگزاری به مردم است، مردمی که همواره در صحنه‌های مختلف پشتوانه انقلاب بوده و هستند و باید با خدمتگزاری، قدردان این مردم بود.

وی با بیان اینکه مردمی که در مناطق کم برخوردار تلاش می‌کنند و زندگی می‌کنند، باید در کنارشان باشیم، افزود: یکی از وظایف اصلی سپاه و بسیج این است که خود را در معرض خدمتگزاری مردم قرار دهد که در این راستا ساختن برای ساخته شدن هم توسط بچه‌های انقلابی و بسیجی محقق می‌شود.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بسیج و سپاه همواره در میدان‌های مختلف حضور جدی و مؤثر داشته است، گفت: روزی که جنگ بود، بسیجیان حضور یافتند، روزی که سازندگی بود، بسیجیان حضور یافتند، روزی که کار علمی و فناورانه بود، بسیجیان حضور یافتند و همچنان گروه‌های جهادی و بسیجی در عرصه‌هایی که انقلاب نیاز دارد، حضور یافته و مشغول تلاش هستند.

وی خاطر نشان کرد: بسیجیان و جهادگران ما از ساختن مدرسه و خانه مددجو تا کمک‌های مؤمنانه در کرونا همیشه در وسط گو اقدامات جهادی بودند تا مشکلی از مشکلات مردم را کاهش دهند، لذا همه مردم خیّر و ادارات و سازمان‌ها دست به دست هم می‌دهیم تا مردم ما در برابر سختی‌ها و دشوراری ها و مشکلات سربلند باشند.

سردار خرّم حرکات مردم ایران در مقابل ویروس کرونا را در دنیا بی نظیر خواند و گفت: شاهد بودیم که در برخی کشورها صف کیلومتری برای دریافت نان تشکیل شد اما در ایران، خیرین و بسیجیان ما منت مردم را می‌کشیدند تا با بردن بسته‌های معیشتی به درب منازل آسیب دیدگان از کرونا، کرامت آنها را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه در قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) از اَبَرپروژه هایی مانند پالایشگاه‌ها، سدهای بزرگ، آزادراه‌ها و… را در دست اجرا دارند تا با تکیه بر توانمندی جوانان ما این کشور را به سمت توسعه و آبادانی حرکت دهند، اضافه کرد: در بین این اَبَرپروژه‌ها، آنچه کام ما را شیرین‌تر می‌کند، خدمت به مردم به ویژه مدد جویان و محرومان است.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از احداث 1500 خانه مددجویان بهزیستی در کل کشور در فاز نخست خبر داد و گفت: قرارگاه خاتم برای ساخت 15 هزار مسکن مددجویی با بهزیستی به توافق رسیده است که 1500 واحد آن را تا پایان امسال می‌سازد.

وی با بیان اینکه سهم آذربایجان شرقی در فاز نخست، 62 واحد مسکن مددجویی با 3700 متر مربع مساحت است، گفت: مزیت این مساکن، سرعت کار و کیفیت است، قرارگاه خاتم معطل پول نمی‌ماند تا کار بر زمین بماند، چراکه دنبال سود نیست و با یک یا علی معطل بروکراسی‌های اداری نمی‌ماند.

سردار عابدین خرّم با تاکید بر اینکه این واحدها باید تا پایان امسال و یا حداکثر در یکسال باید تحویل مددجویان عزیز شوند، گفت: ما وقتی معلول و کم توان جسمی اسکان یابد، آرامش می‌یابیم.

وی تلاش دیگر بخش‌های سپاه برای کمک به محرومین را یادآور شد و افزود: 1000 واحد مددجویی کمیته امداد در استان هم توسط بسیج سازندگی ساخته می‌شود تا در کنار محرومان باشیم.

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی، با انتقاد از تاخیرهای طولانی در بازسازی منازل مسکونی زلزله‌زده میانه و سراب، تصریح کرد: متاسفانه سایر عزیزان که وظیفه احداث را برعهده داشتند، یا شروع نکردند و یا بسیار عقب هستند و در فونداسیون قرار دارند اما بروکراسی اداری نتوانست مانع سپاه و بسیج شود و از اولین روزهای بازسازی، کار را «با یک یا علی» آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در آبان 98 زلزله میانه و سراب رخ داد و قول دادیم تا سریع بسازیم که در ماه گذشته بسیاری از منازل سهم خود را تحویل دادیم و به این خدمت افتخار می‌کنیم اما برخی ارگان‌ها علی رغم اینکه فصل سرمای زودرس میانه و سراب در حال فرارسیدن است، هنوز در فونداسیون گیر کرده‌اند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.