شهردار منطقه ۸ در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تبریز خبر داد: 

تدوین برنامه پنج‌ساله برای هویت‌بخشی بافت تاریخی شهر

توسطتحریریه

شهریور 6 1399

8

شهردار منطقه ۸ تبریز با اشاره به تدوین برنامه ۵ ساله برای هویت بخشی بافت تاریخی شهر، از آماده سازی پکیج‌های متنوع مرمتی و باز آفرینی شهری توسط منطقه ۸ با هدف تقویت زیرساخت های گردشگری  و حفاظت از میراث فرهنگی شهر خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی مدبر با بیان این مطلب گفت: موارد متعددی از طرح های باز آفرینی شهری از جمله طرح باروی تبریزدر شهرداری منطقه ۸ آماده شده است که با مشارکت بخش خصوصی اجرائی خواهد شد.

مدبر افزود: احیای خانه های تاریخی، بهسازی معابر منتهی به اماکن تاریخی، ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی و توسعه موزه استاد شهریار از جمله اقداماتی است که آغاز کرده ایم و تداوم و به سرانجام رسیدن آن ها نیازمند همکاری اداره کل میراث فرهنگی و سایر دستگاه های ذی صلاح است.

او  گفت: طی جلسات و برنامه ریزی های انجام شده پهنه فرهنگی تبریز را به زودی اجرائی خواهیم نمود و در کنار ان رینگ گردشگری تبریز را حد فاصل میدان شهید بهشتی تا چهار راه شریعتی طراحی نموده ایم که برآنیم با همکاری نهادهای مرتبط اجرائی نمائیم.

مدبر با اشاره به لزوم احیا و تغییر کاربری خانه ها و برخی دیگر از ابنیه تاریخی افزود: «ظرفیت بی نظیر خانه ها و ابنیه¬ تاریخی موجود در منطقه تاریخی و فرهنگی تبریز مغفول مانده است و باید با همکاری شورای شهر شاهد اختصاص اعتبارات ویژه برای حفاظت از مجموعه ها و تک بناهای تاریخی باشیم.

شهردار منطقه ۸ تبریز در ادامه از بازار تاریخی و خانه های تاریخی تبریز به عناون نگین درخشان حوزه گردشگری تبریز نام برده و از برنامه ریزی شهرداری منطقه ۸ برای استفاده بهینه از این پتانسیل ها در راستای توسعه گردشگری  خبر داد.

مدبر در ادامه به طراحی چندین بلوک در محلات کم برخوردار و فرسوده منطقه از قبیل گجیل و راسته کوچه و فلسطین اشاره کرده و خواستار اختصاص بودجه های مناسب برای بازآفرینی شهری در این مناطق شد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.