تکیه محرم، گامی در راستای شعور حسینی

فرماندار تبریز، توجه به شعور حسینی را یکی از اهداف ویژه برنامه تکیه محرم و دیگر اقدامات در فضای مجازی دانست.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، بهروز مهدوی با حضور در محل ضبط ویزه برنامه تکیه محرم، ضمن عرض ارادت به آستان سید الشهدا (ع)، از دست اندرکاران این برنامه قدردانی کرد.

به گفته وی، اکنون در تمام دنیا به خاطر شرایط کرونا، فضای اینترنت برای بهره مندی مردم آماده و مجهز شده و میلیونها نفر در سطح دنیا آن را به شکل لحظه به لحظه رصد می کنند.

فرماندار تبریز تصریح کرد: اینکه ما در این شرایط به سلامتی مردم حساس باشیم و از ظرفیت فضای مجازی برای طرح مسایل مختلف بهره بگیریم، بسیار مهم است. مقام معظم رهبری نیز در این خصوص تاکید کرده اند.

وی با بیان اینکه سوگواری حسینی و سالم ماندن، منافی با هم نیستند گفت: طرح موضوع هر خانه یک حسینه، اقدام خوبی برای تحقق این امر است، همچنین اقداماتی مانند تکیه محرم با پاسخ به نیاز مذهبی شهروندان، گامی مهم و ارزشمند در شرایط فعلی محسوب می شود.

مهدوی با تاکید بر نقش صدا و سیما و فعالیت گسترده این مجموعه، گفت: فضای مجازی با عنایت به گستردگی و سهولت دسترسی، در این راستا بسیار موثر بوده، همچنین مجموعه شهرداری تبریز و بخشهای فرهنگی این نهاد خدمت رسان گام مهمی در این راستا برداشته و از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ حسینی و همچنین حفظ سلامتی شهروندان بهره گرفته است.

وی افزود: باید تلاش کنیم یاد و خاطره شهدای کربلا و برنامه دهه محرم که جزو برنامه های ریشه دار و و کهنسال در شهر و کشور ماست را با شعور حسینی همراه کنیم و اقداماتی اینچنین در شرایطی که امکان بهره مندی از فضایهای عمومی و جمعی را نداریم، گامی در این راستاست.

فرماندار تبریز خواستار توسعه آموزش به اقشار مختلف شهروندان در جهت بهره گیری موثر و صحیح از فضای مجازی شد و تصریح کرد: اکنون در شرایط خاص اقتصادی هستیم و می توانیم با همراه موسسات و مجموعه های مردم نهاد به آموزش شهروندان در این فضا مبادرت ورزیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.