دفاع مقدس

معاون فرهنگی واجتماعی شهردار تبریز خبر داد: ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس در فضای مجازی و مراکز فرهنگی شهرداری برگزار می‌شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی  برنامه‌های مراکز فرهنگی شهرداری تبریز در هفته دفاع مقدس را تشریح کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز با گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای هشت ساله جنگ تحمیلی اظهار کرد: مراکز فرهنگی شهرداری تبریز  برنامه‌های متنوع فرهنگی و اجتماعی را به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس با با رویکرد حفظ ارزش های معنوی وآرمان های شهدا برگزار می‌کند که بخش قابل توجهی از این برنامه‌ها به دلیل قرار گرفتن در شرایط کرونا، به فضای مجازی اختصاص دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی معاونت فرهنگی اجتماعی و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز در خصوص هفته دفاع مقدس تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر و یادگارهای شهدای دفاع مقدس در محیط فرهنگسراهای مختلف و بوستان قرآن با همکاری بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، برگزاری نشست های خاطره گویی از جمله برنامه‌های فرهنگی و هنری شهرداری تبریزدر هفته دفاع مقدس است که  با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به عنوان بخشی از برنامه های این مجموعه در طول هفته دفاع مقدس با همراهی هنرمندان، اهالی فرهنگ و شهروندان محترم برگزارمی شود.

وی تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس، همایش دختران  شهدا(به مناسبت مقارن شدن شهادت حضرت رقیه(س) وهفته دفاع مقدس) و برگزاری مسابقات  کتابخوانی راجع به  دفاع مقدس  برگزاری کارگاه  های آموزشی نقش دفاع از ارزشهای اسلامی در بیداری جهان اسلام در فضای مجازی ومراکز فرهنگی و معرفی کتابهای مربوط به دفاع  مقدس را  از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی  همچنین برگزاری مسابقات  مختلف فرهنگی، هنری و  ورزشی و برگزاری  ده ها برنامه های  مختلف فرهنگی وهنری و اجتماعی  جهت گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان توسط شهرداری های مناطق 10گانه شهرداری و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی  را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی، کارگاه های آموزشی  مجازی نقش ولایت در بصیرت افزایی، ویژه برنامه «هفت فیلم، هفت کتاب» بصورت حضوری ومجازی، ویژه برنامه نقش نوجوانان وجوانان درراه انقلاب وبررسی اهداف وآرمانهای جبهه مقاومت ودفاع مقدس، کارگاه مجازی بررسی ابعاد دفاع مقدس و تاثیر آن  در احیای ارزشهای معنوی  انسانی و اسلامی، برگزاری  قصه گویی دفاع مقدس و تاثیر آن بر رده سنی کودکان و نوجوانان و  مسابقه نقاشی محبوبترین شهردار (سردار باکری) را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در مراکز فرهنگی وفضای مجازی  عنوان کرد.

معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز در پایان  ایثار، شهادت و ایستادگی در برابر دشمن را از فرهنگ های دفاع مقدس دانست و افزود: همه باید در جهت حفظ این فرهنگ همکاری و همدلی داشته باشیم و برای شناساندن آن به نسلهای جدید و یادآوری خاطرات آن برای رزمندگان تلاش کنیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.