چاووشی

هنرمند پیشکسوت تبریزی بیان کرد: با همکاری و انسجام هر چه بیشتر نهادها و ارگان‌های مختلف می‌توان آثار فاخر سینمایی و تلویزیونی ارائه کرد.

به گزارش آیرال خبر، هاشم چاووشی در گفتگو با خبرنگار شهریار گفت: سینما و تلویزیون یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم فرهنگی و تاریخی به شمار می‌رود.

او با بیان هزینه بالای تولید آثار نمایشی تاریخی، افزود: تولید سریال‌های تاریخی نیازمند آماده سازی لباس‌ها، دکورها، اکسسور صحنه و … است و تمام اینها هزینه بر خواهد بود. در چنین شرایطی اگر ارگان‌‎ها و اداره‌های مختلف و مسئولین یاری نکنند کاری از پیش نمی‌رود.

چاووشی با اشاره به ضرب المثل قدیمی «ائل گوجی، سئل گوجی» ادامه داد: هیچکس در مقابل  قدرت همگانی نمی تواند مقابله کند و اگر اتحاد و همدلی بین نهادهای مختلف برقرار شود می توان کارهای بسیار موثری انجام داد.

هنرمند پیشکسوت تبریزی سریال جلال ۲ را نمونه‌ای شایسته از همکاری برای تولید اثری مهم دانست و گفت: سریال جلال با به تصویر کشیدن برهه‌ای مهم از تاریخ آذربایجان و تبریز، نقش مهمی در آشنایی نسل جدید و نسل‌های آتی با  گذشته این منطقه داشته باشد.

چاووشی تاکید کرد: متاسفانه در اثر کم کاری نهادهای متولی فرهنگ و هنر، برخی اوقات نهادی که مسئولیتی در این خصوص ندارد برای خود وظیفه می‌داند در تولید آثار هنری مشارکت کند چراکه معتقد است باید تاریخ و فولکلور شهر تبریز دیده شود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.