جلسه شورای نامگذاری

دبیر شورای نامگذاری معابر و اماکن عمومی تبریز گفت: ‌پارک جنگلی کوی ولی امر به نام بازیگر نام آشنای تبریز آقای هاشم چاووشی نامگذاری شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، سعید حاجی زاده گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نامگذاری معابر و اماکن عمومی از نام مفاخر معاصر و در قید حیات عرصه فرهنگ و هنر استفاده خواهد شد.
او افزود: در همین راستا در جلسه اخیر شورای نامگذاری تعدادی از اماکن عمومی به نام هنرمندان نامگذاری شد.
سعید حاجی زاده گفت: در این جلسه پارک جنگلی کوی ولی امر به نام بازیگر نام آشنای تبریز استاد هاشم چاووشی نامگذاری شد.
او همچنین با اشاره به نامگذاری فرهنگسرای مرزداران به نام استاد نظمی گفت: استاد علی نظمی از شعرای نام آشنای تبریز و از چهره های ماندگار شعر و ادب این خطه است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تبریز در بخش دیگری از سخنانش به افتتاح مجموعه موزه های هم جوار با مقبره الشعرا در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: در حال حاضر موزه استاد احد حسینی تکمیل شده و تعدادی از ساختمان های دیگر نیز در این مجموعه در حال ساخت و تکمیل است.
او با اشاره به پروژه در حال اجرای ساخت مجموعه بزرگ فرهنگی هنری در ضلع جنوبی مقبره الشعرا گفت: با توجه به قرارگرفتن آرامگاه شهریار در مقبره الشعرا، این مجموعه به نام هنرسرای حیدر بابا نامگذاری شد.
حاجی زاده رویکرد شورای نامگداری را تعیین نام بزرگان و مفاخر شهر برای معابر و اماکن عمومی، در زمان حیات پربرکت این عزیزان برخلاف رویه غالب اعلام و تاکید کرد:  هدف شورای نامگذاری، تکریم مفاخر و استفاده از نام آنها در نامگذاری معابر و اماکن عمومی است.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.