دلیل افزایش قیمت گوشت، عدم تعیین نرخ دام زنده است

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی تبریز گفت: دلیل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در این کلانشهر مربوط به عدم تعیین قیمت دام زنده از سوی نهادهای مرجع است.

به گزارش آیرال خبر، کریم قدرتی افزود: متاسفانه طی روزهای اخیر و به دنبال افزایش قیمت سایر اقلام مصرفی و مورد نیاز مردم، قیمت گوشت قرمز نیز در آذربایجان شرقی و به خصوص تبریز افزایش یافت که در تلاش هستیم با رایزنی و تشکیل جلسات فوری با ستاد تنظیم بازار و نیز صنوف مربوطه مانع از افزایش قیمت ها شویم.

وی اظهار داشت: طی هفته های اخیر کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز به عنوان بزرگترین و مجهزترین کشتارگاه آذربایجان شرقی و شمال غرب کشور بارها خواستار تعیین نرخ دام زنده سبک و سنگین از سوی مراجع ذی صلاح شده است که متاسفانه تاکنون در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

قدرتی با بیان اینکه توزیع گوشت قرمز در تبریز و کشتار روزانه دام سبک و سنگین در این مجموعه طبق روال روزها و ماه های قبل همچنان ادامه دارد، یادآور شد: در این زمینه علاوه بر نهادهای نظارتی، نیروهای بازرسی کشتارگاه صنعتی تبریز بر نحوه توزیع گوشت قرمز در سطح شهر نظارت کامل دارند.

وی با تاکید بر اینکه گران فروشی گوشت قرمز باید توسط نهادهای مسئول پیگیری و با آن برخورد شود، از برگزاری نشست مشترک بین کشتارگاه صنعتی، سازمان صمت و اتحادیه قصابان تبریز جهت بررسی ابعاد مختلف گران تر شدن قیمت گوشت قرمز خبر داد.

به گزارش ایرنا، در حالی که مدت ها قیمت هر کیلوگرم گوشت قرمز گوساله در تبریز به نرخ هر کیلوگرم ۷۵ هزار تومان فروخته می شد، از روز گذشته این قیمت با افزایش حداقل ۲۰ هزار تومان در هر کیلوگرم مواجه شده است و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی نیز امروز در بازار تبریز به قیمت ۱۲۵ هزار تومان به فروش رفت که نسبت به روزهای گذشته افزایش حداقل ۳۰ هزار تومانی داشت.

این در حالی است که به گفته مدیرعامل سازمان کشتارگاه صنعتی تبریز هر کیلوگرم گوشت گوسفندی به مبلغ  ۸۵ هزار تومان به قصابان تحویل داده می شود.

روزانه افزون بر ۶۰۰ راس گوسفند و گاو در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز ذبح شرعی می شود.

این کشتارگاه با برخورداری از ۱۱ اسطبل مجزا برای نگهداری گاو و گوسفند، میدان دام روباز با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ راس دام و انبار علوفه از نظر حجم کشتار و ظرفیت و سیستم صنعتی سومین کشتارگاه بزرگ کشور است.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.