ویژه برنامه اربعین، در قاب «تکیه محرم»

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز از اجرای ویژه برنامه ای به مناسبت اربعین سید و سالار شهیدان، در قاب مجازی «تکیه محرم» با محوریت موکب اربعین و نام “چله حسرت” خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی خاطر نشان کرد: تکیه محرم که به همت گروه فرهنگی مذهبی آئینه و با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری تبریز، با ویژه برنامه های اربعین و ۲۸ صفر بار دیگر با محبان سید و سالار شهیدان همراه شده و مهمان خانه های آنها خواهد شد.

وی افزود: این ویژه برنامه به همت گروه فرهنگی مذهبی آئینه، مشارکت سازمان و همکاری شهرداری منطقه یک تبریز تولید و ارائه خواهد شد و در امتداد تکیه رمضان و  تکیه محرم، به ارایه خدمات فرهنگی و معنوی به شهروندان می پردازد.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی تکیه محرم را زمینه ای برای نشر افکار و مکتب حسینی عنوان کرد که با برنامه سازی های فرهنگی سعی بر معرفی ادبیات فاخر مرثیه و نوحه ترکی دارد.

وی بر ضرورت فرهنگسازی در عرصه های فرهنگی و مذهبی تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از آسیب هایی که جامعه را تهدید می کند بدعت در مراسم های مذهبی و از سوی دیگر نفوذ فرهنگ های غیر در میان جوانان است که این سازمان با ایجاد فرصت و زمینه برای فرهنگسازی در تمامی عرصه ها، سعی دارد وظیفه ذاتی خود را در حوزه فرهنگسازی انجام دهد که اخلاق مداری یکی از موضوعات محوری و مهم برنامه های پیشین تکیه محرم بود.

وی تاکید کرد: ویژه برنامه تکیه محرم با عنوان “اربعین غریب چله حسرت” با مشارکت گروه فرهنگی مذهبی آئینه و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری تبریز، در اربعین حسینی و ۲۸ صفر مصادف با شهادت پیامبر اکرم (ص) تولید و از مجرای رسانه های الکترونیکی مهمان خانه های علاقمندان خواهد شد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.