شهردار تبریز با اشاره به نشست نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر؛

مطالبات شهرداری از دولت پیگیری شود

توسطتحریریه

آبان 19 1399

شهردار تبریز با اشاره به با اشاره به نشست نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، خواستار تحقق مطالبات مهم شهرداری از دولت در خصوص موارد مختلف شهری شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، ایرج شهین باهر گفت: شهرداری تبریز مطالباتی دارد که با وجود پیگیری های مستمر، بدون پاسخ مانده است و یکی از مهم ترین این موارد، عوارض آلایندگی شرکت هایی همچون پتروشیمی تبریز است که در این راستا دولت باید عوارض آلایندگی های شهری را در اختیار شهرداری قرار دهد.

او افزود: عوارض سوخت نیز بر اساس قیمت قبلی محاسبه و پرداخت می شود و اکنون شهرداری خواستار تجدید نظر و محاسبه این عوارض بر اساس قیمت روز است.

شهردار تبریز با اشاره به لزوم تجهیز و تقویت سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی در راستای آمادگی هر چه بیشتر این سازمان، بیان کرد: تخصیص یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت آتش نشانی بر اساس بند ۲ تبصره ۵ بودجه سال ۱۴۰۰، موضوع مهم دیگری است که مورد مطالبه شهرداری تبریز است.

او عنوان کرد: با توجه به وجود بافت فرسوده و تاریخی در بخش هایی از شهر تبریز، احیا و بازآفرینی شهری موضوعی ضروری است که در این راستا شهرداری تبریز خواستار تخصیص اوراق مشارکت برای بافت های فرسوده، قدیمی و تاریخی است.

او افزود: تعیین تکلیف لایحه ارزش افزوده و تصویب لایحه درآمدهای پایدار شهرداری موضوعی در رابطه با منابع درآمدی و مالی شهرداری است که نمایندگان محترم مجلس می توانند در این زمینه رایزنی کرده و یاریگر شهرداری باشند.

ایرج شهین باهر وضعیت استخدامی کارکنان شهرداری را از دیگر مطالبات این مجموعه دانست و خطاب به نمایندگان مجلس گفت: لایحه استخدامی شهرداری ها از سال گذشته در مجلس مطرح شده و به شخصه پیگیر این موضوع هستم و از نمایندگان محترم استان نیز می خواهم که این مورد مهم را که در رابطه با منابع انسانی و امنیت شغلی کارکنان شهرداری است، در مجلس پیگیری کنند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.