مدیرکل توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز اعلام کرد: بخشنامه نحوه فعالیت شهرداری تبریز در پی محدودیت‌های اعلام شده توسط کلیه مناطق، سازمان ها و شرکت ها تابعه این مجموعه لازم الاجراست.

به گزارش ایرال خبر، محمدعلی مولاخواه در گفتگو با خبرنگار شهریار اظهار داشت: این بخشنامه تحت عنوان ماده ۲ قانون مدیریت بحران تصویب شده که در واقع موضوعی فراتر از سیستم ستاد ملی مبارزه با کرونا بوده و تبدیل به بحران شده است.

مولاخواه با تاکید بر اینکه این بخشنامه باید توسط مناطق و سازمان‌ها تبیین و اجرایی شود، افزود: در وضعیت بحران قرمز، شهرداری نیز همسو با سایر ادارات باید اقداماتی را انجام دهد و نمی توان بر خلاف آن بخشنامه عمل کرد.

او تاکید کرد: در مجموعه شهرداری تبریز به جز موضوعات خدماتی، در خصوص نیروهای ستادی ساعات کاری حداکثر تا ۱۳.۳۰ باید باشد و همان گونه که در بخشنامه نیز گفته شده، مدیریت شهری باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که حداکثر با یک سوم نیرو فعالیت کند. به شرطی که خللی در انجام امور روزمره مراحعین ایجاد نشود.

مدیرکل توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: واحدهایی مثل شهرسازی که به شکل شبکه یکپارچه هستند، اگر یک سوم را اعمال کنند به معنی تعطیلی است. این امکان وجود ندارد که با یک سوم فعالیت کنند و خللی ایجاد نشود. بر همین اساس، برای واحدهای شهرسازی، درآمد و املاک در مناطق به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تا ساعت ۱۳.۳۰ مراجعه ها توزیع شود. پیک کاری مناطق از ۸.۳۰ تا ۱۱.۳۰ است که اگر توزیع خدمات کنند با تقلیل ارباب رجوع مواجه می شویم.

مولاخواه ادامه داد: همکارانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند به طور کلی دورکاری انجام دهند. واحدهایی که به شکل پیامکی و الکترونیکی و با سامانه می‌توانند انجام وظیفه کنند، با همین طریق وظایف خود را انجام دهند. همچنین تصمیم گیری در خصوص تقسیم بندی واحدهایی که خدمات مراجعاتی می‌دهند بر عهده ت مدیر منطقه و سازمان است که به تناسب مراجعه کننده پرسنل تقسیم شود.

او با تاکید بر لزوم خودداری مدیران از تصمیم‌گیری های فردی در خصوص بخشنامه ابلاغ شده، گفت: مدیران اجازه ندارند در این خصوص تصمیم فردی بگیرند و چنانچه گزارشی در این خصوص ارائه شود با آن دسته از مدیران برخورد می شود و مسئولیت عواقب این امر بر عهده آنهاست.

مدیرکل توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز با بیان اینکه دستگاه‌های خدماتی شامل این موضوع نیستند، افزود: همکارانی که در واحدهای خدماتی مانند وادی رحمت، آتش نشانی، پسماند، کشتارگاه، فناوری اطلاعات و واحدهای شهرسازی و املاک و درآمد مناطق که مستقیما بر زندگی روزمره شهروندان تاثیرگذار بوده با هماهنگ بالاترین مقام پاسخگو با تقسیم نیروی انسانی مشروط به اینکه خللی در ارائه خدمات نباشد، به صورت شیفت ساعتی از ۷:۳۰ تا ۱۲ و از ۱۲ تا ۱۶ به شکل دو نوبته انجام وظیفه کنند.

مولاخواه تصریح کرد: دو نوبته شدن به معنی  افزایش ساعت کار نیست و در واقع تقسیم میزان کار است.

او یادآور شد: مدیران مناطق در صورتی که مشکل و سوالی در این خصوص داشته باشند می توانند از طریق فرمانده قرارگاه عملیاتی مناطق ۱۰ گانه مبارزه با کرونای شهرداری تبریز خواستار ارائه طریق شوند.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.