رییس فدراسیون: کشتی آذربایجان از گذشته خود فاصله گرفته است

رییس فدراسیون کشتی با اشاره به گذشته پرافتخار این رشته ورزشی در آذربایجان، گفت: متاسفانه طی سال های اخیر کشتی آذربایجان با گذشته پرصلابت خود فاصله گرفته است.

به گزارش آیرال خبر، علیرضا دبیر روز پنجشنبه در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی رشته ورزشی کشتی را ورزشی مملو از ارزش‌های مذهبی، ملی و مرام پهلوانی دانست و افزود: کشتی متعلق به همه ایرانی هاست و همه باید برای احیای آن بیش از پیش تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با هدف بررسی مشکلات کشتی و توسعه این رشته ورزشی به همه استان‌های کشور سفر کرده و با تمام سازمان‌ها و نیروهای موثر در این زمینه رایزنی می‌کند، اظهار امیدواری کرد با همکاری و حمایت دولت و بخش خصوصی این تلاش‌ها ثمربخش باشد.

دبیر ادامه داد: آذربایجان شرقی در رشته کشتی دارای قهرمانان بزرگی است و اگرچه  امروز هم قهرمان‌های خوبی دارد اما از وضعیت گذشته فاصله گرفته است و باید با کمک همدیگر برای اعتلای مجدد کشتی در این استان تلاش کنیم.

وی به نیاز فدراسیون کشتی به حمایت استانداری و سایر دستگاه های مربوطه از این رشته اشاره کرد و گفت: در تبریز و آذربایجان توجه به رشته فوتبال خیلی خوب است اما توجه زیاد به این رشته باعث می شود تا رشته های دیگر عقب بمانند و شاید از بین بروند که موضوعی نگران کننده به شمار می رود.

دبیر اضافه کرد: باید نگاه ویژه ای به کشتی به عنوان ورزش ملی کشور و پرافتخارترین رشته ورزشی ایران در میادین المپیک و جهانی بشود که نقش استان ها در این زمینه بسیار اساسی و تعیین کننده است.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار کشتی را برند ورزش کشور در میدان های بین‌المللی دانست و گفت: ورزش قهرمانی و جذابیت‌های آن انگیزه‌ای قوی برای گرایش جوانان به سمت ورزش است و بدون سرمایه‌گذاری و کسب موفقیت در ورزش قهرمانی ترویج ورزش همگانی نیز دشوار خواهد بود.

محمدرضا پورمحمدی با اشاره به اینکه کشتی ورزش اول مملکت است، افزود: باید با برنامه‌ریزی منظم، به رشد و پیشرفت این ورزش کمک کرده و مانع از کم‌رنگ شدن آن در میان جوانان شویم.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های ترویج ورزش همگانی، بها دادن به ورزش قهرمانی و تربیت قهرمانان ورزشی است، اظهار داشت: توسعه ورزش قهرمانی از نظر کسب افتخارات بین‌المللی و همچنین ارتقای سطح سلامت جامعه بسیار مهم و ضروری است.

پورمحمدی به مشکلات اقشار مختلف جامعه به ویژه ورزشکاران در ایام شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: اگرچه امروز مشکلاتی برای برگزاری تمرین‌های ورزشی پیش آمده است اما فرصتی نیز فراهم شده تا با برنامه‌ریزی و کادرسازی، نواقص تاریخی حوزه ورزش را رفع کرده و برای حرکت قدرتمند و موفقیت‌های بیشتر در پساکرونا آماده باشیم.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.