شهردار تبریز خطاب به معاون اول رئیس جمهور، تبدیل وضعیت کارکنان و تامین منابع توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان اتوبوسرانی را به عنوان دو مطالبه اصلی خود بیان کرد.

به گزارش ایرال خبر به نقل از شهریار، سومین جلسه نشست مجمع شهرداران کلانشهرهای ایران صبح دوشنبه ۱۹ آبان به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و با حضور شهرداران ۴ کلانشهر کشور و معاون ریاست جمهور و رئیس امور اداری و استخدامی کشور و سرپرست وزارت صمت و معاون بانک مرکزی و معاونت سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.
در این جلسه موضوعات  رفع موانع اجرایی در زمینه تامین منابع توسعه حمل و نقل عمومی و تبدیل وضعیت نیروی انسانی شهرداری های کلانشهرها مطرح شد.
ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و نماینده شهرداران کشور در این جلسه اظهار کرد: در حال حاضر تامین اتوبوس برای همه کلانشهرها از ضروریات بوده و فرسودگی و بالا بودن متوسط عمرناوگان و از طرفی ضرورت رعایت فاصله اجتماعی در ایام پیک شیوع بیماری کرونا، این موضوع را پررنگ تر می کند.
او در رابطه با موضوع تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری ها گفت: نیروهای شرکتی شهرداری ها که سال هاست با توجه افزایش جمعیت شهرها وافزایش خدمات شهرداری ها به کارگیری شده اند، درحال حاضر با وجود اینکه امور بیش تر حوزه های شهرداری توسط آن ها انجام می شود، اما امنیت شغلی وآرامش فکری ندارند.
ایرج شهین باهر اضافه کرد: تبدیل وضعیت و ارتقا امنیت شغلی تاثیر مستقیم در کارکرد و تکریم ارباب رجوع داشته و حس تعلق سازمانی را در این کارکنان افزایش می دهد.
در این جلسه مقرر شد؛ سازمان امور اداری و استخدامی کشور با همکاری وزارت کشور و نماینده شهرداری کلانشهرها ظرف مدت یک ماه راهکار قانونی برای حل وضعیت نیروی انسانی ارائه کنند.
همچنین مقرر شد علاوه بر قرارداد ساخت ۲ هزار دستگاه اتوبوس با شرکت های داخلی، مجوز لازم برای واردات یک هزار دستگاه اتوبوس با شرایط فاینانس و تایید بانک مرکزی به شهرداری ها داده شود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.