آجودان زاده

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: شورای شهر شورای تمامی شهر است نه شورای شهرداری و لازم است تمامی ارگان های شهری و خدمات رسان در راستای اهداف شورا و با هماهنگی و نظارت شورای شهر اقدام کنند.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی آجودان‌زاده در گفتگو با برنامه تلویزیونی «تبریزیم» اظهار داشت: بر اساس قانون اساسی وظیفه اول شورا انتخاب شهردار و برنامه ریزی برای سنوات شهر و بودجه نویسی و تصویب تعرفه عوارض محلی است که هرساله انجام یافته و نظارت برشهرداری نیز انجام‌ گرفته است.

 وی با بیان اینکه در شورای پنجم اقدامی مثبت به کمک دکتر بهشتی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه انجام ‌گرفته و برنامه پنج ساله شهر در راستای اهداف ۲۰ ساله تدوین شد گفت: این برنامه جامع در بر گیرنده اهداف مختلف شورا است که در زمینه های مختلف موجب پیشرفت و توسعه خواهد شد.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه تدوین این برنامه برای اولین بار در کشور و در تبریز انجام ‌گرفته است گفت: این برنامه در زمینه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و هنری‌ برای توسعه شهر تبریز برنامه دارد.

 علی‌آجودان زاده گفت: شهرداری های مناطق و شرکت‌ها و سازمان های وابسته شهرداری در مناطق مختلف وجود دارد که برخی در مناطق برخوردار و برخی در مناطق کم برخوردار قرار دارند که شورای شهر برای یکسان سازی توسعه در شهر مناطق برخوردار را معین برای اجرای پروژه‌های مناطق کم برخوردار به خصوص مسیرگشایی ها تعیین کرده‌اند.

وی افزود: مسیرگشایی ها موجب افزایش ارزش منطقه‌ای و ایجاد زیرساخت برای مواقع بحران است که عمده مسیرگشایی های امروز شهر در راستای آمادگی برای مواقع بحرانی است.

این عضو شورای شهر با اشاره به اینکه تمامی پروژه‌هایی که برای سال جاری تعریف شده به صورت مستمر درحال انجام است گفت: شورا نیز نظارت می‌کند تا پروژه‌ها براساس مصوبات شورا اجرا شود.

آجودان زاده با بیان اینکه در تبریز پروژه‌ فرمایشی نداریم گفت: تمامی پروژه‌های شهرداری در راستای نیازها و خواسته‌های مردم است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اهداف حمل و نقل شورای پنجم گفت: از روزهای اول شورای پنجم بیشترین بودجه‌ای که تزریق شده مربوط به مترو تبریز بوده و ۲ هزارمیلیارد تومان برای مترو تبریز اختصاص یافته و اخیرا نیز بودجه‌ای یک هزارو ۲۰۰ میلیارد تومانی برای مترو و یک هزار میلیارد تومان برای سایر ناوگان حمل و نقد در نظر گرفته شده و هدف ما بهره‌ برداری کامل از خط یک مترو تا پایان شورای پنجم است.

وی با اشاره به افتتاح ۴ ایستگاه مترو تبریز توسط رئیس جمهور گفت: تنها یک ایستگاه ۷۵۰ میلیارد تومان هزینه داشته است و هدف ما اتمام کامل خط یک مترو است.

علی‌ آجودان زاده با بیان اینکه شورا، شورای شهر است نه شورای شهرداری گفت: تمامی ارگان‌های دخیل در شهر باید با همکاری شهرداری و نظارت شورای شهر اقدام کنند تا هماهنگی بین ارگان ها انجام‌شود.

وی افزود: هدف ما هماهنگی تمامی ارگان های شهری است تا مدیریت شهری به طور کامل بتواند شهر را به سمت پیشرفت حرکت دهد.

آجودان زاده با اشاره به عملکرد مثبت شهرداری تبریز در ۳ سال گذشته گفت: در روزهای نخست شورای پنجم شهرداری ۲ هزار میلیارد تومان بدهی داشت و درآمدهای شهرداری کاهش یافته بود و ما از تبدیل فضای سبز به ساختمان جلوگیری می‌کردیم و هدفمان گسترش فضای سبز بود که امروز ۴۰ پارک در تبریز اجرا شده اما با این همه توانستیم موفق عمل کنیم.

نائب رئیس شورای شهر با بیان اینکه تمامی پروژه ها براساس آئین نامه های اداری و مالی انجام می شود و از ترک تشریفات دوری کرده‌ایم گفت: شهرداری حتی در زمینه اختیارات خود نیز از ترک تشریفات دوری کرده تا قدمی مناسب در راستای شفاف سازی و دوری از فساد برداشته شود.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.