درحاشیه جلسه روز یکشنبه شورای اسلامی شهر تبریز اعضای شورا سوالاتی از شهردار تبریز پرسیدند که مقرر شد در جلسه‌ای ویژه به این سوالات پاسخ داده شود.

به گزارش آیرال خبر، این سوالات که در صحن شورا قرائت شد و به صورت کتبی به شهردار تبریز ارسال خواهد شد، به این شرح است:پرویز هادی: علت اصرار شهردار در به کارگیری نیرو‌های سایر ادارات در امور اداری شهرداری چیست؟ آیا شهرداری با این تعدد نیرو کارمند شایسته‌ای برای این کار ها ندارد؟

سید کاظم زعفرانچیلر: به کار گیری افراد بازنشسته برخلاف قانون ممنوعیت استفاده از بازنشستگان و علت انتصاب بازنشستگان چیست؟

با وجود گذشت ۲ ماه از انتصاب شهردار محترم علت رکود در برنامه های جاری شهر و پروژه‌ها چیست؟

راهکار های عمرانی اجتماعی و فرهنگی را در کدام یک از برنامه ها و اقدامات ایشان می‌توان آزمود؟

یاسین بجانی:شفاف سازی ابهامات و پاسخگویی به سوالات در وقت مقتضی انجام شود.

شورای شهر از ابتدا نسبت به آزاد سازی نیرو‌های مامور به خدمت و استفاده از نیرو‌های شایسته پاکدست و کار آزموده درشهرداری تاکید کرده که با این حال دلیل استفاده از نفراتی خارج از سازمان که فاقد تجربه کافی نیز هستند چیست؟

انتصاب های مسئله دار شهردار که در برخی مواقع زاویه های اساسی با مواضع انقلابی شورا و مواضع ولایی شخصی ایشان دارد و موجب ایجاد چالش ها و سوال های اساسی می شود چیست؟

علیرضا نوای باغبان: در سفر دوم ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد به تبریز در جلسه هیئت وزیران مقرر شد نسبت به آبدار کردن مهرانه رود اقداماتی صورت گیرد که در نهایت تصمیم بر این شد که زمینی تعیین شود و تغییر کاربری داده شود و منافع آن در ادامه به آبدار کردن مهرانه رود اختصاص یابد که شهرک طلائیه تاسیس شد تا منافع حاصل از ایجاد آن برای آبدار کردن مهرانه رود هزینه شود. پیگیری این موضوع را از دستور خارج نمی‌کنم تا حق چند ۱۰۰ میلیاردی شهروندان تبریز از این شهرک به آنها اختصاص یابد.

روح الله رشیدی: احقاق حق شهرداری از شهرک طلائیه مطالبه جدی اعضای شورا است و مردم بدانند چه اقداماتی انجام شده و چرا شهرداری سهم خودرا نگرفته است.

رسول برگی نیز با تاکید به پاسخگویی به سوالاتی که هفته گذشته در خصوص انتصابات مدیران پرسیده بود خواستار شفافیت در این زمینه ها شد.

در نهایت مقرر شد عباس رنجبر شهردار تبریز در جلسه‌ای مجزا به این سوالات پاسخ دهد.

گفتنی است پیش از این شایعات پیرامون استیضاح شهردار تبریز به گوش می رسید که شهرام دبیری عضو شورا با رد این موضوع، مخالفت خود و شورا با این طرح را ابراز کرد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.