نشست تخصصی شهرسازی با رویکرد هم‌اندیشی رویکردها و راهبردهای طرح تفصیلی جدید شهر تبریز در قالب یکی از جلسات کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش آیرال خبر، در این جلسه که با حضور اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر، معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز و تیم مهندسان مشاور پارت (مشاور طرح تفصیلی جدید شهر تبریز) تشکیل شد، گزارشی از اقدامات مشاور طرح در این هم‌اندیشی مطرح شد.

سطح و سطوح و جمعیت محدوده مورد مطالعه، گزارش تطبیقی از محدوده و حریم فعلی و مصوب جدید و تغییرات آن، مسائل پیش روی طرح تفصیلی جدید در خصوص ضوابط و مقررات طرح تفصیلی، بافت تاریخی و محدوده مورد مطالعه موضوعاتی بودند که از سوی مشاور ارائه شد.

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با طرح سوالاتی از مشاور طرح، در خصوص منطقه‌بندی طرح جامع، همچنین مطالبی در خصوص مطالعات محدوده تاریخی و تحقق‌پذیری طرح جامع جدید در بازه زمانی شش سال گذشته، مطالبی ارائه کرد.

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسوین عمران، حمل و نقل و ترافیک نیز از تعارض احتمالی در ضوابط و مقررات طرح تفصیلی محدوده تاریخی که توسط میراث در حال تهیه است با طرح تفصیلی جدید سخن گفته و مطالبی در خصوص مشکلات و مغایرت‌های احتمالی آتی بیان کرد و خواستار رفع این مشکل در روند تهیه طرح تفصیلی شد.
نجفیان، معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی، گزارشی از نحوه انتخاب مشاور پارت برای تهیه طرح تفصیلی شهر ارائه و اهمیت تشکیل شورای راهبری طرح تفصیلی جهت هدایت مطالعات طرح تفصیلی را توضیح داد و خواستار تسریع در روند تحقق تفاهم‌نامه فی‌مابین شهرداری و راه و شهرسازی در مورد تهیه طرح شد.
در ادامه این جلسه، گزارشی از روند پیگیری مطالعات محدوده تاریخی تبریز توسط سازمان میراث فرهنگی، ارائه و مشکلات و چالش‌های پیش‌ رو بیان شد.
نماینده مشاور طرح نیز در توضیحاتی در باب مطالعات بازآفرینی و نمونه‌های پایلوت آن به استناد شرح خدمات مصوب ابلاغی بیان کرده و از ارائه اطلاعات جامع از طرف دانشگاه علوم پزشکی تبریز، املاک تحت مالکیت دانشگاه، سطح و سطوح برای کاربری درمانی مورد نیاز در محلات هدف قدردانی کرد.

توسط تحریریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.