مرجع تقلید شیعیان گفت: با تلاش و کوشش خود، نگرانی خانواده‌های دانش آموزان را در پی حوادث اخیر رفع کنید و برای بچه‌های مدرسه و اولیای آن‌ها امنیت بیاورید.

آیرال آیت‌الله جوادی آملی ۱۱ اسفند در دیدار با فرمانده کل نیروی انتظامی کشور که در قم برگزار شد، عنوان کرد: شما که مسئول امنیت کشور هستید باید بدانید که امنیت با علم، فهم، تدبیر و ادب به دست می‌آید و امور نظامی دارای سهم کمتری است.

وی افزود: قرآن کریم می‌فرماید که شما فرزندان ابراهیم خلیل هستند و باید راه پدر را بروید، ابراهیم خلیل بعد از بنای مسجد و کعبه آن را کافی ندانست و گفت این مسجد یک شهر آباد هم می‌خواهد و سپس گفت شهر آباد، باید امنیت آن حفظ شود ﴿وَإِذْ قَالَ إِبْرَاهِیمُ رَبِّ اجْعَلْ هَذَا بَلَدًا آمِنًا﴾، لذا اگر ما نیز قرآنی می اندیشیم باید امنیت را برای همگان حفظ کنیم.

این مرجع تقلید اضافه کرد: بر همین اساس لازم است تا با تلاش و کوشش خود، نگرانی خانواده‌های دانش آموزان را در پی حوادث اخیر رفع کنید و برای بچه‌های مدرسه و اولیای آن‌ها امنیت بیاورید.

وی افزود: هیچ کار و حادثه‌ای در نظر شما سنگین نباشد، بلکه به کار بگویید ما صاحب کار داریم و آن خداست که کل این عالم به اراده اوست و او کارهای سنگین را اداره می کند و اگر ارتباط خود را با خدای خود صمیمی کنید می توانید با او مناجات و راز نیاز داشته باشید.

وی اظهار کرد: بردن نام امام و رهبری و بسم الله گفتن و این‌ها کافی نیست این امور بیش از آن که اسلامی باشد، اسلام مالی است، در جنگ هشت ساله دفاع مقدس که جنگ جهانی علیه ما بود و همه کشورها به جز چند کشور فقیر از متجاوز حمایت می‌کردند، ما سربلند بیرون آمدیم چون نگاه اسلامی حاکم بود و الان نیز باید آن نگاه بر کشور حاکم باشد.

استاد حوزه علمیه گفت: ما کشور شاهنشاهی بودیم و نه شاهی؛ کشوری بزرگ که کشورهای کوچک دور و بر را اداره می‌کرد، این افتخاری است، ما به ظلم و مادیت این‌ها افتخار نمی کنیم، اما ما بزرگ زاده‌ایم و دانشمندان بزرگ همچون فارابی داشته‌ایم که قبل از آنکه سعدی بسراید که «بنی آدم اعضای یکدیگرند» بارها بیان داشت که ما باید زمین را آباد کنیم و نه ایران را! (الارض المعموره)، آن حکیم بزرگ به این فکر نبود که شهر را اداره و آباد کند، بلکه جهانی می اندیشید و به فکر آبادانی کل زمین بود!

وی تاکید کرد: باید جهانی فکر کرد و جهانی حرف زد، فکر جهانی این است که با دیگران تعامل و ارتباط برقرار شود، هر چند باید مواظب کید دشمنان هم بود و پس از ارتباط، انگشتان خود را بشمریم! اما این تعامل و این ارتباط باید وجود داشته باشد.

جوادی آملی یادآور شد: امیدواریم به برکت قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت، این سرزمین و امنیت آن تا ظهور حضرت صاحب الامر حفظ شود و به مسئولان نظامی و انتظامی نیز توفیق خدمت و آسیب شناسی و دشمن شناسی عنایت کند

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.