رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خواستار رفع نواقص و اصلاح قانون هوای پاک شد.

به گزارش آیرال، سردار محمدحسین حمیدی در آئین افتتاح هشت واحد سیار معاینه فنی خودروهای سبک شهر تهران که صبح امروز برگزار شد، گفت: تهران دو معضل دیرینه دارد که یکی ترافیک است و دیگری آلودگی هوا که البته آلودگی هوا مرتبط با ترافیک است.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ یا ۸۰ سال سابقه آلودگی هوا در تهران رقم کمی نیست، گفت: اگر می‌خواهیم در قانون هوای پاک یا کشور برای آلودگی هوا چاره‌جویی کنیم باید تهران را متفاوت ببینیم. قانون هوای پاک برای همه شهرها قانون کلی قلمداد می‌شود. در حالیکه باید برای تهران با توجه به شرایط آن نگاه متفاوتی داشته باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: به راحتی می‌توان با اقدامات ساده مدیریتی با هدر رفت هزینه‌ای کم به سمت کاهش آلودگی هوا حرکت کرد.

حمیدی ادامه داد: تعداد زیادی از خودروها معاینه فنی خود را خارج از تهران می‌گیرند و این در شرایطی است که می‌دانیم سختگیری‌ها در درون شهر تهران بیشتر است. لذا باید معاینه فنی تهران در کشور اجازه کار داشته باشد ولی بالعکس آن خیر و باید نگاه متفاوت در این زمینه حاکم شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر اینکه با کارهای ساده مدیریتی می‌توان با هدررفت هزینه کم به سمت کاهش آلودگی هوا حرکت کرد، افزود: خوشبختانه در مدیریت شهری جدید مراکز متعدد معاینه فنی راه‌اندازی شده و برای شش ماهه دوم سال نیز مراکز معاینه فنی پرتابل می‌توانند در کنترل میزان الایندگی نقش به‌سزایی داشته باشند. به این ترتیب ما نیز با تخلفات این حوزه برخورد جدی‌تری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: آلودگی هوا و میزان مرگ و میر آن ثابت شده است و شرایط به گونه‌ای پیشرفته که واقعا تهران شرایط مناسب برای زندگی را در این حوزه ندارد. در حالیکه خودروها تردد می‌کنند و اگر برای آن برنامه‌ریزی نداشته باشیم، جایی برای تردد انسان وجود نخواهد داشت. ابتدا باید قانون محکم‌تری ببینیم و در حقیقت قانون بازدارنده‌تر و نظارت بر اجرای قانون نیز ویژه مورد توجه قرار گیرد. نباید موضوعات این حوزه به صورت عام در همه شهرها دیده شود.

حمیدی از شهرداری تهران نیز خواست مراکز پرتابلی را که مقرر شده در نیمه دوم سال راه‌اندازی شود برای جانمایی آنها با پلیس راهور هماهنگی و مشورت صورت گیرد تا این مراکز در نقاطی ایجاد نشود که موجب شکل گیری گره ترافیکی شود.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همچنین نواقص قانون هوای پاک پس از چند سال عیان شده و نیاز است امروز نمایندگان مجلس و شورا نسبت به رفع این نواقص و اصلاح آنها اقدام کنند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.