آیرال خبر

آیرال خبر ،مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی از حضور 20 تیم آسیایی در پنجمین دوره مسابقات قهرمانی زورخانه ای و پهلوانی آسیا در تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر ، سید محمد شروین اسبقیان در نشست هماهنگی مسابقات زورخانه‌ای و پهلوانی قهرمانی آسیا  اظهار کرد: حضور 92 ورزشکار از افغانستان، نپال، سریلانکا،  بنگلادش، پاکستان، چین تایپه، کره جنوبی، هند، تایلند، فیلیپین، عراق، مغولستان، تاجیکستان، امارات، قطر، بحرین، کامبوج، مالزی، اندونزی و ایران نهایی شده است.

سبقیان گفت: پنجمین دوره مسابقات آسیایی زورخانه ای در تبریز را با حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان، استاندار آذربایجان‌شرقی، فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، شهردار و اعضای شورای اسلامی تبریز و سازمان ورزش شهرداری، در بالاترین استانداردها برگزار می کنیم و فرهنگ اصیل و اسلامی ایرانی خود را به سفیران ورزشی قاره کهن نشان داده و از سوی دیگر با برگزاری بدون نقص جایگاه ورزش اصیل پهلوانی و زورخانه ای را در آسیا نشان خواهیم داد.

وی افزود : ورزشکاران امروز وارد تبریز می شوند و از هشتم تا سیزدهم مهرماه در کلاس های آموزشی مربیان و مرشدان شرکت می کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی، میراث فرهنگی ملموس آذربایجان و ایران است که باید در ترویج و معرفی آن به جهانیان کوشا باشیم.

وی پیشینه ورزش پهلوانی و زورخانه ای را در استان و تبریز را بسیار قدیمی دانست و افزود: آذربایجان‌شرقی و تبریز قهرمانان و پهلوانان نامی و بزرگی را به ورزش و جامعه کشور معرفی کرده که سال‌های سال در اذهان عمومی باقی مانده و خواهد ماند .

گفتنی است؛ رقابت‌های سه گانه زورخانه ای، هنرهای فردی و مسابقات کشتی پهلوانی و جلسات هیئت رییسه جهانی، آسیایی و هئیت رییسه اجرایی جهانی طی روزهای 15 الی 17 مهر در تبریز برگزار می شوند.

ورزشی : 7/7/1394

کدخبر:110119

خبرنگار: 1142

انتهاي پیام

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.