آیرال خبر،روحیه استکبار ستیزی و تفکر بسیجی در همه ملت ایران متجلی است و اجازه نفوذ به بیگانگان و دشمنان هیچ وقت داده نخواهد شد/دشمن در صدد فاصله انداختن مجلس از ولایت فقیه است.
به گزارش آیرال خبر، حضرت آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه عبادی، سیاسی جمعه تبریز که در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به اربعین حسینی و تسلیت به تمام مسلمانان جهان و عاشقان اهل بیت(ع)، اظهار داشتند: همه ساله خصوصا در سال های اخیر جمعیت فوق العاده و بی نظیری از عاشقان حضرت سیدالشهداء(ع) جهت زیارت حضرت امام حسین(ع) به کربلای معلی مشرف می شوند.
ایشان افزودند: اجتماع این زوار در کشور بحران زده عراق و در چند کیلومتری داعش، پذیرایی شبانه روزی زائران، اخذ ویزا با آن همه مشکلات و تراکم جمعیت که برای همه مردم جهان و غیر مسلمانان شگفت آور است.
نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی با بیان اینکه پاسداشت اربعین عامل وحدت و انسجام شیعیان است، گفت: روزنامه ایندیپندنت نوشته است بزرگترین مراسم شیعیان جهان مراسم اربعین حسینی است باید این حسین را شناخت، حسین درس مبارزه با ظلم و ایستادگی در برابر آن را یادآوری کرد.
ایشان افزودند: پیاده روی اربعین حسینی دارای برکاتی است که در روایات دینی نیز به آن تاکید شده است و آمده است که هر کسی که به قصد زیارت امام حسین(ع) از خانه اش خارج شود خداوند متعال به ازای هر قدمش یک ثواب نوشته و یک گناهش را می بخشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کردند: در حالات برخی از بزرگان نوشته شده است که این بزرگان به طور متعدد با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) مشرف شده اند.
ایشان افزودند: این زائران که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می شتابند، حامل این پیام هستند که یابن رسول الله ما پیرو مرام شما و پیرو ظلم ستیزی هستیم.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس، گفت: آیت الله مدرس یکی از مردان بزرگ و کم نظیر الهی در ایران بود که در تاریخ اختناق رضاخانی از نشر معارف و حقایق خودداری نکرده و به دفاع از اسلام و آرمان های اسلامی به پا خواست.
ایشان افزودند: آیت الله مدرس دارای شهامت و شجاعت بزرگی بود که منجر به اتحاد دین و سیاست شد که امام راحل(ره) این جمله ایشان را به طور مکرر بیان کرده و بر تفکیک ناپذیری دین و سیاست تاکید می کردند.
حضرت آیت الله مجتهد شبستری، افزودند: مجلس شورای اسلامی دارای جایگاه بسیار رفیعی بوده و در راس امور است و باید برای تحقق آرمان های اسلامی و انقلابی تلاش کند.
ایشان، افزودند: یکی از نقشه های شوم دشمنان نفوذ به مجلس قانوگذاری است و به دنبال جدایی مجلس از ولایت فقیه و انقلاب است و باید انسان هایی انتخاب شوند که از هر جهت شایسته باشند.
رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به بیانات امام خامنه ای در دیدار با فرماندهان بسیج، گفتند: ایشان ضمن قدردانی ار بسیجیان عزیز، بسیج را پدیده مبارک دانستد و افزودند کسانی که بسیج را تخطئه می کنند دانسته و نادانسته بسیج را تخریب کرده و پروژه نفوذ را تکمیل می کنند.
ایشان با اشاره به نفوذ فردی و نفوذ شبکه ای و جریانی، گفتند: تندرو نامیدن بسیج اشتباه است، چرا که همین ها از کشور دفاع می کنند و دشمنان این مرز و بوم از بسیجیان هراس دارند که فکر حمله را هم نمی کنند.
خطیب جمعه تبریز، افزودند: روحیه استکبار ستیزی و تفکر بسیجی در همه ملت ایران متجلی است و اجازه نفوذ به بیگانگان و دشمنان هیچ وقت داده نخواهد شد.
ایشان افزودند: مقام معظم رهبری با تاکید بر استفاده از نیروهای انقلابی مومن و بسیجی واقتصاد مقاومتی دارند که این رهنمود ها باید محقق شود.
نماینده امام خامنه ای در آذربایجان شرقی، گفتند: سران و مسئولان رده بالای کشورهای صادر کننده گاز در تهران جمع شدند و امام خامنه ای دیدار هایی را با روسای جمهور این کشور ها داشتند و آقای پوتین بدون تشریفات و بلافاصله به دیدار امام خامنه ای شتافتند و جلسه ای دو ساعته با ایشان داشتند که در خصوص مسائل منطقه ای و آمریکا گفتگو کردند.
ایشان با بیان اینکه روسیه تا کنون خوب به میدان آمده است، گفتند: نقشه ی بلند مدت آمریکا در منطقه به ضرر تمام کشورهای منطقه خصوصا ایران و روسیه تمام خواهد شد که باید جلوی آن گرفته شود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: بیانات امام خامنه ای و آقای پوتین بازتاب بسیار گسترده ای داشت و ان شاالله مفید خواهد بود.
حضرت آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به درگیری پلیس جمهوری آذربایجان با مردم نارداران، گفتند: همانطوری که شب گذشته در اخبار اعلام شد درگیری بین مردم و پلیس آذربایجان از قرار نقل ها چندین کشته و زخمی به دنبال داشته است و مردم نارداران در محاصره اند.
ایشان افزودند: این وضع مناسب کشوری که دارای مردم مسلمان است نبوده و ما نمازگزاران ضمن محکوم کردن این حادثه تاسف بار از دولت آذربایجان می خواهیم تا به جای زندانی و بازداشت مردم و روحانیون، شیوه ی تعامل و مسالمت آمیزی را با مسلمانان آذربایجان به کار گیرند.
حضرت آیت الله مجتهد شبستری در خاتمه، گفتند: به بازماندگان افرادی که در حادثه آذربایجان از دنیا رفتند تسلیت عرض کرده وامیدواریم تا چنین مسائلی بار دیگر به وجود نیاید.

سیاسی 94/8/6

کدخبر110316

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.