آیرال خبرحجت‌الاسلام حسین تقی‌زاده صبح امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌شرقی پرداخت.

به گزارش آیرال خبر ،رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: 2 هزار و 500 برنامه در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان آذربایجان‌شرقی پیش‌بینی شده و از 5 بهمن تا 12 بهمن آماده‌سازی فضای شهری در تبریز و سایر شهرهای استان انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: به مناسبت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران سعی خواهیم کرد تا چهره شهرها متناسب با این امر تغییر یابد.

تقی‌زاده یادآور شد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در دهه فجر امسال برگزار می‌شود یادواره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است که از آن جمله کنگره ملی 36 هزار شهید دانش‌آموز است که 12 بهمن ماه امسال برگزار می‌شود.

رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: نواختن زنگ انقلاب به وسیله امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی اجرا می‌شود، برنامه استقبال از آفتاب همزمان با ورود امام به کشور، همایش بزرگ در مصلای امام خمینی تبریز و نیز مراسم جشن و سرور و سخنرانی در 500 مسجد و بقعه امامزاده استان برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در ادارات و سازمان‌ها نیز برنامه جشن و سرور و سخنرانی و رژه موتورسواران را نیز خواهیم داشت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی یادآور شد: نشست‌های سیاسی و نیز محافل ادبی شعر انقلاب و نیز جشنواره عکس انقلاب اسلامی در کنار مسابقات ورزشی مختلف خواهیم داشت.

وی به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، پوستر و عکس در استان اشاره کرد و بیان کرد: کمیته‌های مختلف برگزاری این نمایشگاه‌ها را در شهرها و روستاها بر عهده داشته و از بهترین‌های قرآنی در استان تجلیل می‌شود.

تقی‌زاده در ادامه سخنان خود با تاکید بر حفظ جایگاه قرآنی گفت: برنامه‌های قرآنی و انس با قرآن در 185 مدرسه به وسیله 5 ناحیه آموزش و پرورش در تبریز برگزار می‌شود.

وی از برگزاری همایش بانوان با عنوان تحکیم خانواده در استان خبر داد و عنوان کرد: ویزیت رایگان بیماران نیز در مناطق محروم استانی صورت می‌گیرد و خدمت به محرومان در دهه فجر به وسیله کمیته بسیج انجام می‌شود.

تقی‌زاده به برگزاری برنامه‌های عفاف و حجاب در استان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های متعددی توسط اصناف و صنوف برگزار می‌شود و علاوه بر تکبیرگویی در پشت بام‌های مساجد و منازل در شب 21 بهمن برنامه پیاده‌روی نیز انجام می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر حل مشکلات مردم در مناطق محروم تبریز و استان گفت: 2 هزار و 345 پروژه نیز در دهه فجر در استان طی دهه فجر افتتاح خواهد شد که 345 پروژه شهری و 2 هزار پروژه روستایی خواهد بود.

تقی‌زاده با بیان اینکه رسانه‌ها در انتقال برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی رسالت سنگینی دارند، گفت: انتظار داریم تا رسانه‌ها برنامه‌های این دهه را به خوبی پوشش دهند و به جامعه منعکس کنند.

وی گفت: برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با همیاری مردم و مسئولان برگزار می‌شود و اعتبارات ویژه این ستاد کم است.

اجتماعی 94/11/5

کدخبر110481

خبرنگار125

انتهای پیام /

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.