به گزارش “آیرال خبر”، وینفرد شفر در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل تراکتورسازی تبریز اظهار داشت: بسیار خوشحالم که اینجا در تبریز هستم. میهمان‌نوازی از فرودگاه با دسته گلی که به ما دادند، شروع شد. پزشک تیم به من گفت که برای اولین بار است چنین میزبانی گرمی از تراکتوری‌ها می‌بیند و میزبانی این بار با تمام دفعات فرق دارد.

شفر ادامه داد: خیلی خوب است که در فوتبال و مسائل خارج از زمین فوتبال نیز در مسیر خوبی قرار داریم. خیلی خوب است که استقلال را خارج از تهران هم دوست دارند و این تیم در شهرهای دیگر هم طرفدار دارد. در خیلی از بازی‌های خارج از خانه ما هواداران زیادی می‌آیند.
وی با اشاره به حضورش در ایران گفت: این دفعه اولی است که من به ایران آمدم و بازی‌های خارج از خانه این اجازه را به من می‌دهد، شهرهای دیگر را هم ببینم. فرهنگ بسیار متفاوتی در ایران می‌بینم. قبلاً در اهواز و مشهد بودم و الان هم خوشحالم که در تبریز هستم. خیلی‌ها گفتند اینجا شهر زیبایی است و این خیلی هیجان‌انگیز است که در این شهر بسیار زیبا هستم. شنیدم تبریز یکی از بهترین فرش‌ها و شیرینی‌های جهان را دارد،‌ اما لطفاً این را به همسر من نگویید چون ممکن است مشکل به وجود بیاید. در مسیر که می آمدیم زمین‌های فوتبال زیادی دیدم که نشان می‌دهد مردم تبریز فوتبال را خیلی دوست دارند و عاشقش هستند.

سرمربی تیم استقلال در ادامه تصریح کرد: من خیلی سال است که مربی هستم و جاهای زیادی فوتبال بازی کرده‌ام و فکر می‌کنم فوتبال می‌تواند خیلی‌ها را کنار هم جمع کند. امیدوارم بعد از بازی شرایط به نحوی باشد که همه با هم بگویند «یاشاسین».
شفر با اشاره به آنالیز تراکتور ادامه داد: تراکتورسازی تیم بسیار قدرتمندی است، این تیم خیلی خوب مقابل پرسپولیس بازی کرد. همین‌طور در بازی مقابل استقلال خوزستان بسیار خوب بودند به همین دلیل فردا باید با تمام توان مقابل این تیم بازی کنیم تا بتوانیم برنده از زمین خارج شویم.
وی در مورد محرومان تیمش گفت: جباروف و چشمی را به خاطر محرومیت در اختیار نداریم.

شفر در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل استقلال در گذشته مسائل روحی و روانی بوده است یا خیر، گفت:
سه چیز است که من باید بگویم. روحیه یعنی مسائل روحی و روانی، کارهای تاکتیکی و آمادگی جسمانی. روزی که من به استقلال آمدم و بازی این تیم را دیدم، شوکه شدم چون بازیکنان خوشحال نبودند و اصلا نشاط و شادابی ای نداشتند. خیلی روی مسائل تاکتیکی و آمادگی جسمانی همه بازیکنان کار کردیم و همه بازیکنان هم با هم تلاش کردند البته کارمان تمام نشده و باید بیشتر کار کنیم.
سرمربی آلمانی آبی های پایتخت در خصوص انگیزه بازیکنانش برای پیروزی گفت: هر تیمی با ما بازی می‌کند خیلی بیشتر از توان خود تلاش می‌کند و می‌خواهد ما را شکست دهد. همیشه به بازیکنان می‌گویم وقتی وارد زمین می‌شوید باید مانند یک قهرمان بجنگید.

وی در جواب خبرنگاری که پرسید آیا یک امتیاز بازی فردا می تواند خوشحالتان کند؟ اظهار داشت: من مربی‌ای نیستم که برای باخت به مسابقه‌ای بروم و هر بازی برای کسب پیروزی و 3 امتیاز تلاش خواهیم کرد اما باید ببینیم که در بازی فردا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

سرمربی تیم استقلال در خصوص حضور حسینی در درون دروازه تیمش در بازی فردا گفت: حسینی آماده است و دیروز و امروز هم با آمادگی صد درصد با ما تمرین کرده است. حسینی جزو بهترین دروازه‌بان‌های حال حاضر فوتبال ایران است.

شفر در رابطه با حضور پر شمار طرفداران تراکتور در ورزشگاه یادگار امام (ره) تصریح کرد: حضور هواداران تراکتورسازی برای ما مشکلی نیست. پیش بینی می کنیم که 40 یا 50 هزار تماشاگر به ورزشگاه خواهند آمد. دقیق نمی‌دانم اما انتظارش را داریم که همان 40،50 هزار تراکتوری در ورزشگاه حضور داشته باشند اما مهم این است که ما کارمان را به خوبی انجام دهیم. در این بازی ممکن است هواداران به تصمیمات داور معترض باشند و یا فقط تیم خودشان را تشویق کنند، هر چند که ممکن است بازی فردا قضاوت آسانی برای داور باشد. ما در لیگ داوران بسیار خوبی داریم و مطمئنم داور بازی فردا هم عملکرد خوبی خواهد داشت.

سرمربی تیم استقلال درباره اینکه چرا در مورد داوری آنهم پیش از شروع بازی صحبت می کند گفت: فقط می خواستم بگویم که واقعاً داوران لیگ داوران خوبی هستند! امیدوارم بازی خوبی داشته باشیم و همه بعد از این بازی راضی و خوشحال به خانه‌های‌شان برگردند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.