به گزارش آیرال خبر، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در اقدامی نادر و کم سابقه، تیم تراکتورسازی تبریز را به دلیل توهین هوادارانش به علی دایی و کریم باقری در بازی مقابل سایپا که با برد شاگردان دایی نیز همراه شد، به یک بازی در شهری بی طرف محکوم کرده است.

محکومیتی که در این فصل پیشتر در لیگ دسته یک و برای تیم گل گهر سیرجان در نظر گرفته شده بود و این تیم مجبور شد دو بازی خانگی خود را در بندرعباس میزبانی کند!

با صدور این حکم نوبرانه، شاید برای اولین بار شاهد باشیم، دربی یک شهر خارج از آن شهر برگزار می شود! مساله ای که صدای مسوولان گسترش فولاد را هم درآورد و حسن اذرنیا سرپرست این تیم در مصاحبه ای اعتراض آمیز عنوان کرد با این نوع محرومیت به نوعی گسترش فولاد هم محکوم شده است.

حال سوالی که مطرح می شود این است که کمیته انضباطی با ابداع جدیدترین نوع محکومیت خود که در نوع خود بی سابقه است دنبال چیست؟ مگر نه اینکه هدف کمیته انضباطی متنبه کردن هواداران تیم خاطی است و با اعمال محکومیت به دنبال کاهش ناهنجاری هاست؟ آیا با تبعید تیمی به شهر دیگر، هواداران آن تیم متنبه خواهند شد یا فقط ایجاد هزینه برای تیم میزبان و حتی میهمان خواهد کرد؟

در شرایطی که ایران با لابی گری های سعودی ها از حق میزبانی خود مقابل تیم های سعودی محروم است و همواره انتقادات اهالی فوتبال ایران به این موضوع وارد بوده است، محروم کردن تیمی از بازی در شهر خودش چه معنایی دارد؟ آیا این نوع محکومیت صحه گذاشتن بر اقدامات سعودی ها نیست؟

تراکتورسازی در صورتی که مجبور به برگزاری دربی تبریز در شهری بی طرف شود، دو بازی پیاپی خود را که حق میزبانی داشته، در شهر بی طرف برگزار خواهد کرد. از این رو مصطفی اجرلو، مدیرعامل تیم تبریزی در نامه ای به رییس فدراسیون فوتبال خواهان لغو این محرومیت پیش از بازی مقابل الاهلی عربستان شده است تا تیم سرخپوش تبریزی با بدرقه هوادارانش راهی این دیدار حیثیتی مقابل نماینده عربستان شود. گفته می شود این نامه با موافقت ضمنی تاج هم رو به رو شده ولی باید منتظر ماند و دید در نهایت کمینه استیناف، رای نوبرانه کمیته انضباطی را حداقل برای دربی تبریز و پیش از بازی مقابل نماینده عربستان لغو خواهد کرد یا نه؟

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.