به گزارش آیرال خبر، در چهارچوب هفته 23 ام لیگ برتر فوتبال کشور، تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام(ره) میزبان همشهری خود گسترش فولاد خواهد بود.

پس از محرومیت تراکتورسازی به انجام یک بازی در زمین بی طرف و پس از کش و قوس های فراوان، درنهایت مدیران تراکتورسازی توانستند با رایزنی های خود مسوولان فدراسیون فوتبال را راضی به تعلیق این حکم کنند تا دربی تبریز همانند همه دربی های دیگر جهان فوتبال در شهر خودی برگزار شود.

تراکتورسازی در حالی امروز میزبان همشهری سفیدپوش (آبی پوش های سابق) خود خواهد بود که به نوعی می توان گسترش فولاد را یکی از رقبای مورد علاقه آن ها دانست. تراکتور در 9 بازی که با گسترش فولاد انجام داده موفق به کسب 5 برد و 4 تساوی شده است و هیچ گاه شهرآورد را به همشهری خود نباخته است.
همچنین در این 9 دیدار تراکتورسازی با به ثمر رساندن 16 گل درمقابل 8 گل گسترش فولاد، توانسته دو برابر همشهری خود دروازه این تیم را باز کند.

با اینکه آمار نشانگر برتری بی چون و چرای سرخپوشان است اما آبی ها با کسب همین تساوی های نابجا، فرصت های زیادی را از تراکتوری ها گرفته اند و باعث به دردسر افتادن آن ها نشده اند. در فصلی که تیم رویایی تراکتور قهرمانی را در دقایق آخر به سپاهان واگذار کرد، تساوی چند هفته قبل آن ها مقابل گسترش فراز کمالوند حاشیه های بسیاری را رقم زده بود. پرشورها اعتقاد داشتند همشهری اشان باید آن بازی را به تراکتور می باخت تا قهرمانی این تیم تسهیل شود اما کمالوند هم در آن زمان برای بقا روی تک امتیازات بازی هایش هم حساب کرده بود.

با این حال تراکتورسازی هیچ گاه موفق به دبل گسترشی ها نشده است. سرخپوشان هر فصل موفق به کسب یک تساوی و یک برد مقابل آبی ها شده اند و ساغلام امیدوار است فردا بتواند این طلسم را برای پرشورها بشکند.

حال باید منتظر ماند و دید عمو فیروز پس از کسب 4 تساوی متوالی خواهد توانست با برد تراکتور، هم به روند تساوی های خود خاتمه دهد و هم اولین فتح دربی برای آبی های آذربایجان را کسب کند یا ساغلام در اولین تجربه حضور در یادگار امام(ره) با برد دربی و دبل آبی ها، تیم خود را راهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا خواهد کرد؟
گفتنی است دیدار دو تیم همشهری امروز و از ساعت14:15 در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز برگزار می شود

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.