قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام این که بیش از 82 درصد قزعات خودرو در تبریز تولید می شود گفت: تبریز به قطب سوم تولید خودرو کشور تبدیل می شود.

به گزارش آیرال خبر، رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جریان سفر رئیس‌جمهور و هیأت وزرا در آذربایجان شرقی با سرمایه‌گذاری 2227 میلیارد تومان پروژه‌هایی که مورد بهره‌برداری قرار گرفت حدود 5 هزار و 960 شغل جدید در استان ایجاد شده که به اعتقاد بنده بیکاری آن‌قدر که در شرایط کنونی تهدید برای کشور محسوب می‌شود ایجاد هر فرصت شغلی را باید یک پروژه بدانیم.

وی در ادامه از فعالیت 503 واحد صنایع غذایی در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 20 هزار نفر در 503 واحد صنایع غذایی آذربایجان شرقی مشغول به کار هستند البته این آمار مربوط به اشتغال مستقیم است.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با ذکر اینکه استراتژی توسعه صنعت کشور از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تا ماه‌های آینده به اتمام می‌رسد، ابراز داشت: در استراتژی توسعه صنعت کشور که مزیت‌های آذربایجان شرقی در آن نهایی شده می‌توان به صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع غذایی و مس و صنایع مس اشاره کرد.

رحمانی به ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در خودروسازی و تولید قطعات خودرو نیز اشاره و تصریح کرد: تبریز در حال حاضر به‌طور طبیعی به‌عنوان قطب خودروسازی و تولید قطعات خودرو در کشور مطرح است و در راستای پیگیری مسئولان استانی، تبریز به قطب سوم صنعت خودروسازی کشور تبدیل می‌شود.

وی بابیان اینکه بیش از 83 درصد قطعات خودرو در تبریز تولید می‌شود، افزود: تبریز در حوزه مونتاژ خودروهای حمل و نقل عمومی و باربری و سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد که با تبدیل تبریز به قطب سوم خودروسازی کشور، توجه ویژه‌ای به صنعت خودروسازی می‌شود که البته این را مردم و مسئولان استانی باید مطالبه کنند.

800 کارخانه در آذربایجان شرقی احداث می‌شود

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم تولید محصولات مورد نیاز کشورهای همسایه در شهرک صنعتی بعثت تبریز تأکید کرد و یادآور شد: تبریز و آذربایجان در موقعیت خاصی قرار گرفته و برای بهره‌مندی از این موقعیت ویژه باید صادرات را با تولید محصولات مورد نیاز کشورهای همسایه توسعه دهیم و از طرفی هم منابع مالی دولت محدود است و لازم است تا برای تسریع در توسعه استان از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت کنیم.

رحمانی با تأکید بر اینکه یکی از راه‌های توسعه صنعت در آذربایجان شرقی فعال‌سازی مجدد ماشین‌سازی تبریز است، گفت: مثلاً کارخانه تراکتورسازی تبریز علی‌رغم رکود در بازار و تنگناهای مالی ولی توانسته در سال گذشته بیش از 1700 دستگاه تراکتور به خارج از کشور صادرات داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود از احداث بیش از 800 کارخانه در استان آذربایجان شرقی خبر داد، اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر از 800 کارخانه در استان در حال احداث بوده که اغلب بالای 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اگر کمی همت به خرج داده شود تعدادی زیادی از این کارخانه در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و تأثیر آن بر رفع معضل بیکاری به‌وضوح دیده خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.