پاسخ شهردار تبریز به محمد فرج قلیزاده در خصوص جذب نیرو در این سازمان از جلسه امروز به جلسه آتی شورای شهر تبریز موکول شد.
به گزارش آیرال خبر، شکور اکبرنژاد در هشتاد و یکمین جلسه شورای شهر تبریز اظهار داشت: شب گذشته هرچهار وزیر پیشنهادی دولت رای آوردند و به همه آنها به ویژه رضا رحمانی که از خطه ما هستند تبریک می‌گوییم و امیدواریم در کارشان موفق باشند.

وی ادامه داد: هفته گذشته جلسه‌ای با شهردار تبریز و رئیس سازمان قطار شهری برای استفاده از قطار شهری و تشویق مردم داشتیم که تصمیم بر این شد امتیازاتی به مسافران قطار شهری اختصاص یابد.

در ادامه فریدون بابایی اقدم در پاسخ به توضیحات معاون پایش و نظارت محیط زیست استان عنوان کرد: بجز برخی بیمارستان‌ها، جداسازی زباله‌های عفونی در باقی مراکز درمانی انجام نمی‌شود و حتی در بیشتر بیمارستان‌ها دستگاه اتوکلاو برای بی‌خطرسازی زباله‌های بیمارستانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: فاضلاب صنعتی غرب تبریز امروز به عنوان آب کشاورزی استفاده می‌شود که خطرات جانی و سلامتی بسیار زیادی را به همراه دارد.

ایرج شهین باهر نیز در خصوص آلایندگی پتروشیمی‌ و پالایشگاه تبریز گفت: علی‌رغم صراحت قانون نتوانسته‌ایم علاوه بر عوارض یک درصد فروش را از پتروشیمی و پالایشگاه دریافت کنیم.

وی ادامه داد: اگر این مبلغ که بالای 50 میلیارد است دریافت شود می‌توانیم کمربند سبز اتوبان پاسداران را به صورت دو خطه تکمیل کنیم.

در ادامه سوال فرج محمدقلیزاده از شهردار تبریز در خصوص جذب نیرودر دستور کار قرار گرفت که با پیشنهاد رئیس شورا مبنی بر ارائه مستندات و ادای توضیحات ایرج شهین باهر در بازه یک هفته‌ای مورد قبول قرار گفت.

محرم محمدزاده نیز در بررسی مصوبه کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست در خصوص اصلاح عوارض تابلوهای تبلیغاتی تصریح کرد: در شهر مشهد تنها ۳۰۰ تابلوی تبلیغاتی وجود دارد اما در تبریز یک هزار و 300 تابلو وجود دارد، فلکه دانشگاه پر از تابلوهای تبلیغی شده و در ولیعصر به قدری از این تابلوها استفاده شده که چراغ‌های راهنمایی رانندگی دیده نمی‌شوند.

وی ادامه داد: در این دولت افزایش قیمت‌ها صد تا دویست برابر بوده اما هزینه تابلوها و تلویزیون‌های شهری نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و افراد شخصی که از تلویزیون‌های شهری درآمدزایی دراند نمی‌دانم منتسب به چه کسانی می‌باشد!

در این خصوص پیشنهاد کمیسیون درباره ضریب تعدیلات تابلوهای تبلیغاتی و تابلوهای صنوف در صحن کمیسیون رای نیاورد. همچنین ارقام ضریب تعدیل پیشنهادی شهرداری در خصوص تابلوهای شهری به تصویب شورا رسید.

در ادامه نیز بابایی‌اقدم در خصوص میدان آذربایجان اذعان داشت: میدان آذربایجان پروژ‌ه‌ای است که چندین سال متوالی ایراداتی داشته و بزرگترین ایراد آن نیز دسترسی از فرودگاه به اتوبان پاسداران است.

وی ادامه داد: شهرداری تبریز باید بررسی کند که آیا امکان بازنگری در این مسیر با پل روگذر وجود دارد تا بتوان این ایراد را برطرف نمود یا خیر.

محمد اشرف‌نیا نیز در پایان با اشاره به قطار شهری خاطرنشان ساخت: بنا بود خط یک مترو امسال تمام شود شود اما با وضعیت فعلی تا پایان سال ۹۸ توفیقی حاصل نخواهد شد.

وی افزود: خط قطار میانه_تبریز که قرار بود زیر زمینی باشد الان زمینی شده است! با این اقدامات مردم ما را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.