آدم از دارِ دنیا یک رفیق مثل روحانی داشته باشد، برایش کافیست؛ انتقادات مردمی را به‌جان می‌خرد و برای آنکه شریعت‌مداری بدون وزارتخانه نماند به‌ لاریجانی رو می‌اندازد!
به گزارش آیرال خبر، یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه پیش‌تر طی گفت‌وگویی از معرفی شریعت‌مداری به‌عنوان وزیر کار انتقاد و با اشاره به عملکرد ضعیف او در وزارت صنعت، معدن و تجارت، تصمیم روحانی را به ضرب‌المثل “طرف برای دکمه‌اش دنبالِ کت و شلوار است”، تشبیه کرده بود.

شامگاه شنبه این اتفاق رخ داد و با رأی مجلس شورای اسلامی رئیس‌جمهور کت و شلوار دکمه‌اش را خرید. شریعت‌مداری علی‌رغم نقشی که در نابسامانی‌های توزیع ارز دولتی و گرانی‌های ناشی از عدم نظارت وزارت صمت داشت، 196 رأی موافق گرفت تا بر آن کرسی جلوس کند که پیش‌ از او “مش‌ عباد خان” بر آن تکیه می‌زد.

هرچند نظرسنجی‌ها و گفت‌وگو با اقشار مختلف مردم نشان می‌داد اکثریت مخالف وزارت شریعت‌مداری‌اند اما به‌هرحال نمایندگان همین ملت بارِ دیگر به وزیر مستعفی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتماد کردند.

نکته‌ی تامل برانگیزِ ماجرا در دوگانگی سخن و اقدام نمایندگان مجلس است، شریعت‌مداری تنها 63 مخالف داشت و این درحالیست که استیضاح او در ششم شهریور ماه با بیش از 70 امضاء تقدیم هیئت‌ رئیسه شده بود و تعداد زیادی از نمایندگان نیز علی‌رغم عدم امضاء طرح استیضاح، پیرامون نارضایتی‌شان از عملکرد شریعت‌مداری سخن می‌گفتند.

یکی از مهره‌های تاثیرگذار دولت و رفیق ناب روحانی بار دیگر در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی مشغول‌ کار شد و باید دید او این‌بار چه عملکردی از خود به نمایش می‌گذارد و با یکی از ثروت‌مندترین وزارتخانه‌ها چه می‌کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.