https://skh.ivo.ir/uploads/WhatsApp-Image-2019-01-26-at.jpg

آیرال خبر- دکتر بهداد مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با مهندس رفیعی فرماندار شهرستان بناب در محل فرمانداری دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی در این دیدار که فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب نیز حضور داشت، دکتر امیرحسین بهداد مدیر کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اشاره به وظایف حاکمیتی دامپزشکی در پیشگیری و کنترل بیماریهای دام، طیور، آبزیان و بیماریهای مشترک بین انسان و دام گفت: کنترل بیماری های دام و طیور در سامانه ای به نام سامانه یکپارچه قرنطینه انجام می گیرد و از این رو تمام دام هایی که از استان مبدا به استان های دیگر منتقل می شوند، باید شرایط لازم، از جمله مجوز بهداشتی حمل  را داشته باشند تا درهنگام جابجایی دامها از یک استان به استان دیگر از سلامت آنها اطمینان کامل حاصل گردد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به بهره گیری دامپزشکی از سامانه یکپارچه قرنطینه دام ادامه داد: در این سامانه، دو محل مبدا و مقصد وجود دارد که در شهرستان مبدا، مجوز حمل دام را در سامانه ثبت می کنند و در شهرستان مقصد اجازه تخلیه دام ثبت می شود، از این رو احتمال انتقال دام به محل دیگر به صفر می رسد و در صورت عدم تخلیه در شهرستان مقصد، به طور دقیق قابل رهگیری و پیگیری می باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث قاچاق دام از طریق مرزهای استان آذربایجان شرقی منتفی بوده و نیروهای نظامی و انتظامی با حساسیت ویژه ای به موضع قاچاق دام دقت نظر دارند و به محض مشاهده این قبیل موارد، مراتب را به اداره کل دامپزشکی استان و یا ادارات دامپزشکی شهرستان ها گزارش می نمایند.

وی در پایان از حمایت های فرماندار شهرستان بناب و همکاری تنگاتنگ فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان از اداره دامپزشکی بناب و توجه ویژه  به تأمین سلامت جامعه قدردانی نمود.

مهندس رفیعی فرماندار شهرستان بناب نیز ضمن تقدیر از خدمات انجام یافته توسط دامپزشکی  بناب  در بحث نظارت بر مراکز عرضه و تولید فرآورده های خام دامی را در شهرستان بناب  بسیار مهم ارزیابی نمود و افزود: در شهرستان بناب به علت وجود برند ‘کباب بناب’ نظارت های دامپزشکی از اهمیت فراوانی برخوردار است و تلاش برای حفظ سلامت مصرف کنندگان و سلامت جامعه الزامی است.

وی همچنین گفت: عملکرد عده ای سودجو که به خاطر منافع و درآمد شخصی اقدام به خروج سرمایه ملی از کشور می کنند، به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید با این افراد به طور جدی برخورد گردد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب نیز با اشاره به مشاهده برخی نقل و انتقالات خارج از ضوابط و قوانین دام در این شهرستان گفت: نیروی انتظامی در بحث برخورد با مصادیق مجرمانه از جمله قاچاق دام برخوردهای قانونی خواهد داشت و متخلفین باید بدانند که این اقدامات در نهایت به ضرر آنها خواهد بود و نیروی انتظامی در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک به قاچاق دام از شهرستان با آن برخورد قاطع خواهد داشت.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.