1535100950861977920.jpg

آیرال خبر- وضعیت نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای آبیاری فضای سبز با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی و با هدف بهره برداری بهینه از منابع آبی موجود در فضای سبز، بررسی شد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، علی مدبّر در جلسه بررسی وضعیت نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاههای آبیاری فضای سبز، مدیریت مصرف صحیح آب در فضای سبز را اقدامی ضروری دانست و کرد: با توجه به تاثیر کاهش بارندگی ها بر منابع آبی و در راستای مدیریت مصرف آب، برای اولین بار طرح بهره گیری از کنتورهای آبی کاملا هوشمند در چاه های آبیاری فضای سبز شهر تبریز در دستور کار قرار گرفته است.
مدبّر با اشاره به کاهش نزولات آسمانی، گفت: کمبود منابع آبی را بحران جدی برای شهر تبریز و شهروندان تبریز است.

او افزود: با توجه به وجود عرصه های فضای سبز در تبریز، ضروری است ضمن تغییر الگوی مصرف، نسبت به مدیریت مصرف آبیاری فضای سبز شهر اقدام اساسی انجام شود.

مدبر ادامه داد: به همین منظور با  نصب کنتور های هوشمند و جایگزین کردن راهکار های نوین و پیشرفته همچنین برنامه ریزی جهت تخصیص آب فضای سبز بر اساس نیاز آبی گیاهان، خروجی آب برای عرصه های مختلف اندازه گیری خواهد شد.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گفت: از ابتدای سال جاری با همت ادارۀ فنی و طراحی پارک ها، طرح بهره گیری از کنتور های آب  به صورت کاملا هوشمند بر روی مبادی خروجی آب برای آبیاری فضای سبز سطح شهر بررسی های لازم انجام شده است.
او ادامه داد: یکی از اهداف اصلی این اقدام ثبت گزارش لحظه ای و محاسبه حجم میزان آب مصرف شده است که از راه دور نیز قابل کنترل است و به همین منظور بیشتر خروجی ها به این سامانه مجهز شده اند تا میزان آبیاری فضای سبز اندازه گیری شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.