آبدار

آیرال خبر- مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از شهردار منطقه ۲ تبریز در راستای اشاعه هنر اصیل آذربایجان و نصب اِلِمان فرش دست بافت در جاده ائل گلی تقدیر کرد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، مرتضی آبدار در دیدار با شهردار منطقه ۲ تبریز از اقدام ارزشمند این نهاد در راستای ترویج، توسعه صنایع دستی و معرفی هنر فرش دستباف تبریز تقدیر کرد و گفت: فرش دستبافت به عنوان مهم ترین اِلِمان هنری آذربایجان شرقی در سطح ملی و بین المللی جایگاه رفیعی دارد که به دنبال آن کهن شهر تبریز به عنوان پایتخت فرش دستباف جهان شناخته شده است.
آبدار در ادامه گفت: اقدام ارزشمند شهرداری منطقه ۲ تبریز در راستای طراحی و نصب اِلِمان فرش دستباف به دست هنرمندان حرکتی نو و هنری را در سطح شهر ایجاد کرد که به واسطه آن نقش تار و پود هنر قالیبافی در شاکله فکری شهروندان و گردشگران ماندگار خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان جانمایی اِلِمان فرش دستباف در جاده ائل گلی را انتخابی مناسب عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه جاده ائل گلی به عنوان یکی از مهم ترین مسیرهای گردشگری تبریز شناخته شده است، لذا انتخاب این جاده برای نصب این نماد انتخابی بسیار مناسب بود، چراکه در این مسیر همواره شاهد تردد گردشگران و عموم شهروندان هستیم.
آبدار در پایان سخنان خود از اقدامات اولیه اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای ثبت نام تبریز به عنوان شهر خلاق فرش در یونسکو طی سال آینده خبر داد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.