کانال-خلیل-آباد.gif22.gif

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از اختصاص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای احداث کانال های دفع آب های سطحی در تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر، محمدحسین اسحقی در گفتگو با شهریار اظهار داشت: طی سال گذشته و امسال قبل از وقوع سیلاب با هماهنگی هایی که با شورای شهر داشتیم پیش بینی های لازم را برای احداث کانال های دفع آب های سطحی در تبریز کرده بودیم و اعتبارات لازم پیش بینی شده بود و اکنون که تبریز از خطر سیل مصون ماند تاثیرات احداث این کانال ها را مشاهده کردیم.

وی سپس با تاکید بر نگاه ویژه شهرداری تبریز به احداث این کانال ها اظهار داشت: ما در شهرداری تبریز برنامه بلند مدت داریم و نمی خواهیم در هیجان قرار گرفته و بعداز وقوع حادثه به فکر علاج باشیم.

معاون عمرانی شهردار تبریز افزود: اهمیت موضوع بلایای طبیعی و نحوه مهار و کنترل و پیشگیری از آن بر کسی پوشیده نیست، اگر قبل از وقوع بحران هزینه و انرژی گذاشته شود شاهد خسارت نخواهیم بود.

اسحقی با بیان اینکه امسال با تمهیدات انجام شده شهر تبریز برای بارش های بهاری آماده بود، گفت: احداث کانال های دفع آب های سطحی نقش ویژه ای در مهار سیلاب در تبریز داشت.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات ما کافی نیست و باید پروژه های دیگری برای دفع آب های سطحی اجرا شود، افزود: با تمام محدودیت های مالی ولی بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای احداث کانال های دفع آب های سطحی در تبریز طی سال جاری در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اگر می خواهیم شهر تبریز از سیلاب ها نجات یابد باید بیش از اینها پروژه افتتاح شود. احداث کانال های دفع آب های سطحی هم دشوار است و خیلی هم به چشم مردم و مسئولان نمی آید ولی در مواقع بارش باران به خوبی می توان نقش این کانال ها را درک کرد. احداث کانال با کارهای روبنایی تفاوت زیادی دارد.

محدودیت بودجه ای برای پروژه های حیاتی شهر نداریم

اسحقی گفت: کانال هایی که امسال احداث می شود طبق اولویت بندی خواهد بود و طی جلسه ای که با معاونین عمرانی و خدمات شهری مناطق دهگانه داشتیم اعلام کردیم که برای پروژه های تامین ایمنی، پیشگیری از بلایای طبیعی و آسیب ها مثل کانال ها، احداث جان پناه ها، پروژه های مقاوم سازی و ابنیه شهری حتی خارج از بودجه نیز کار شود.

وی گفت: محدودیت بودجه ای برای پروژه های حیاتی شهر نداریم. پیشگیری برای وقوع تهدیدها و خطرات ارزان تر، به صرفه تر و معقولانه تر از درمان است.

اسحقی به ضرورت همکاری مردم در این خصوص نیز تاکید کرد و گفت: زباله هایی که در بالادست به جوی های آب ریخته می شود جلوی کانال ها را مسدود کرده و باعث عدم دفع آب های سطحی می شود.

وی از ادارات و نهادهای دیگر نیز درخواست کرد تا همگام با شهرداری تبریز در پروژه های دفع آب های سطحی همکاری کنند و گفت: سیلاب هایی که به شهر تبریز وارد می شود خارج از حوزه استحفاظی شهرداری تبریز بوده و باید ادارات و ارگان های دیگر در این خصوص وظایف خود را انجام دهند.

اسحقی افزود: باید جلوی مسیل خواری و ریختن نخاله ها در رودخانه ها را گرفت و برای آزادسازی حریم رودخانه ها و کاشت درختان اقدام شود.

در ادامه لیست و ابعاد تمام کانال های سطح شهر تبریز می آید که به صورت منظم توسط عوامل شهرداری تبریز لایروبی و نظارت می شود:

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.