سعید نیکوخصلت.jpg

تیم فوتبال شهرداری تبریز برای تداوم فعالیت و حضور قدرتمند خود در رقابت های فصل آینده لیگ دسته یک باشگاه های کشور نیاز به حمایت مالی از سوی اسپانسر دارد.

به گزارش آیرال خبر، سعید نیکوخصلت عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز در گفتگو با خبرنگار شهریار با اعلام مطلب فوق، گفت: با حضور و عملکرد خوب تیم بومی شهرداری تبریز در رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور، فضای خوبی در فوتبال شهر ایجاد شد و بازیکنان فوتبال پایه در آکادمی ها و مدارس فوتبال شاهد حضور بازیکنان بومی در این تیم رده بزرگسالان شدند.

وی ادامه داد: در لیگ برتر کشور که دو تیم تبریزی نیز حضور دارند، بازیکنان تبریزی انگشت شماری در این تیم ها بازی می کنند و این در حالی است که ۱۰ درصد گردش مالی فوتبال کشور از فوتبال تبریز است و در مقابل آن، فوتبال تبریز فقط از یک درصد از این گردش مالی بهره مند است.

نیکوخصلت با بیان اینکه عملکرد بازیکنان بومی تبریز در تیم فوتبال شهرداری مطلوب بوده است، عنوان کرد: حضور تیم شهرداری تبریز در رقابت های لیگ دسته یک باشگاه های کشور با نفرات بومی با وجود مشکل در سیستم مدیریتی، اتفاق خوبی بود که در این فصل برای فوتبال تبریز رخ داد و شاید اگر شوک های مدیریتی علیه این تیم رقم نمی خورد، حتی می توانست رتبه ای ششم، هفتم لیگ را به دست بیاورد.

وی افزود: شوک های مدیریتی علیه تیم شهرداری تبریز آنقدر شدت داشت که این تیم تا مرز انحلال نیز پیش رفت و بطور مستقیم در نتایج آن تاثیر منفی گذاشت. شهرداری تبریز تیمی نبود که در هفته های آخر برای بقا در لیگ یک تلاش کند و اگر این مشکلات وجود نداشت، می توانست رتبه ای بهتر از چهاردهمی در پایان فصل کسب کند.

این عضو ورزشی شورای اسلامی تبریز با اشاره به اینکه نگرش بومی گرایی باید سیستماتیک و همراه با برنامه ریزی صحیح باشد، گفت: برای ادامه تیمداری شهرداری تبریز در فوتبال، ما نیاز به سیاست گذاری صحیح داریم. قرار نیست که شهرداری با مالیات و عوارض مردم تیمداری کند و ما می خواهیم با توجه به جایگاه شهرداری، با جذب اسپانسر تیم های ورزشی را پشتیبانی کنیم.

وی ادامه داد: ما خوشحالیم که تنها سهمیه فوتبال تبریز در لیگ دسته یک باشگاه های کشور حفظ شده و امیدواریم که تصمیم برای ادامه تیمداری شهرداری در فوتبال و اینکه در لیگ یک شرکت می کنیم یا نه، به لحظه آخر و مرداد و شهریور کشیده نشود. شخصا در این خصوص پیگیر هستم و امیدوارم طی روزهای آینده اقدامات و تصمیمات خوبی اتخاذ شود.

نیکوخصلت اظهار داشت: با دو اسپانسر در خصوص حمایت مالی از تیم فوتبال شهرداری تبریز صحبت کرده ایم. ما اعتقاد داریم تیم شهرداری تبریز خیلی هم تیم گرانی نیست و زیرساخت های لازم را دارد و اسپانسر فقط باید قراردادها و هزینه های جاری تیم را تقبل کند.

وی گفت: ما اعتقاد داریم که عوارضی که شهرداری از مردم می گیرد، در بخش ورزش باید برای خود مردم و در ورزش همگانی صرف شود. شهرداری تبریز این توانایی را دارد که برای تیمداری در بخش قهرمانی، اسپانسر جذب کند که خوشبختانه صحبت هایی در این خصوص انجام شده و تلاش و پیگیری می کنیم تا این اتفاق برای تیم خوب شهرداری تبریز رخ دهد و این تیم بدون از دست دادن زمان، تکلیفش مشخص شود.

گفتنی است تیم فوتبال شهرداری تبریز با کادر فنی و بازیکنانی بومی فصل ۹۷-۹۸ لیگ دسته یک باشگاه های کشور را با کسب ۲۸ امتیاز و ایستادن در رده چهاردهم که برابر با حفظ تنها سمیه فوتبال تبریز در این رقابت ها بود، به پایان رساند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.