پارکینگ امام رضا

شهردار منطقه ۲ تبریز از آغاز عملیات خاکبرداری از پارکینگ مکانیزه پروژه مشارکتی امام رضا (ع) در حوزه استحفاظی شهرداری منطقه ۲ تبریز خبر داد.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، باقر خوشنواز گفت: این پروژه مشارکتی با سرمایه گذاری شرکت چینی، در بلوار آزادی جنب کلینیک شیخ الرئیس واقع شده و متشکل از واحدهای تجاری خدماتی، درمانی و بزرگترین پارکینگ تمام مکانیزه کشور با ظرفیت ۴۴۶ دستگاه خودرو است.

شهردار منطقه ۲ تبریز اظهار داشت: این پارکینگ با چهار ورودی پذیرای ۱۶ ماشین بصورت هم زمان خواهد بود که این امر موجب می شود تا خیابان های اطراف بدون صف و ترافیک باشد.

وی افزود: در مجهزترین پارکینگ های مکانیزه جهان، خودرو در ۹۰ ثانیه آماده تحویل می شود اما در این پارکینگ به دلیل مکانیزم مورد استفاده این زمان به ۶۰ ثانیه کاهش یافته است.

خوشنواز اضافه کرد: ارتفاع مورد نظر در این پارکینگ برای تمامی ماشین ها به اندازه خودروهای شاسی بلند بوده و در عین حال به جهت حفظ سلامت بدنه، این خودروها پس از اسکن کامل بدنه در ورودی، بیمه خواهند شد.

خوشنواز گفت: این پارکینگ با استفاده از سیستم ساخت BRB در مقابل هرگونه  لرزش ناشی از حرکت یا زلزله مقاوم خواهد بود.

شهردار منطقه ۲ تبریز افزود: این سیستم همچنین باعث کاهش ستون ها و سهولت رفت آمد ماشین ها می شود.

وی عنوان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد ریال، ۱۷ هزار متر مربع مساحت، ۹ ساختمان مجزا، ۲۵ طبقه پارکینگ و همچنین مراکز تجاری و هایپر مارکت احداث می شود.

شهردار منطقه ۲ تبریز گفت: با احداث پارکینگ مکانیزه جنب کلینیک امام رضا (ع)، به علت همجواری آن با کمربندی آزادی به‌عنوان یکی از پرترددترین مسیرهای تبریز و واقع شدن کلینیک شیخ الرئیس در این مسیر که از اهم مراکز درمانی این شهر به‌شمار می‌آید، عبور و مرور شهروندان به سهولت امکان پذیر می‌شود.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.