بازدیداز محل احداث پل طبیعت

معاون شهرسازی شهردار تبریز گفت: به منظور رعایت الزامات ثبت جهانی پارک ائل گلی بخشی از کاربری های تفریحی این پارک به ائل باغی منتقل می شود.

به گزارش آیرال خبر به نقل از شهریار، محمد عزتی در حاشیه بازدید از تپه پرچم ائل گلی با بیان اینکه اقدامات اولیه برای ثبت جهانی پارک ائل گلی انجام شده است، اظهار داشت: پارک ائل گلی به عنوان اولین پارک تبریز که ریشه باغ دارد از ابعاد مختلف برای ما ارزشمند است و به همین دلیل سعی داریم این پارک را در یونسکو ثبت کنیم.

او گفت: آرام سازی پارک یکی از الزامات اصلی برای ثبت جهانی است و برای تحقق آن مجبوریم بخشی از کاربری های تفریحی پارک را به ائل باغی واقع در ضلع جنوبی اتوبان شهید کسایی منتقل کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهردار تبریز خاطرنشان کرد: قبل از انتقال این کاربری ها به ائل باغی باید راه های دسترسی پیاده و خودرویی از ائل گلی به ائل باغی در نظر گرفته شده و اجرا شود.

عزتی با اشاره به بازدید شهردار و معاونین شهردار تبریز از محل تپه پرچم اظهار داشت: مسیر عبور خودروها از طریق اتوبان شهید کسایی و شادآباد در حال اجرا است.

او ادامه داد: در خصوص مسیر پیاده نیز مسابقه طراحی و ایده پردازی برگزار شد و سه طرح نیز انتخاب شد.

معاون شهردار تبریز یادآور شد: در بازدید شهردار تبریز بررسی های اولیه با حضور معاونین شهردار و کارشناسان انجام یافته و مقرر شد فاز اول و دوم مطالعات و طراحی توسط معاونت فنی و عمرانی انجام شود.

عزتی تاکید کرد: امیدواریم در سال های آینده این پروژه اجرایی شده و به بهره برداری برسد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.