آموزش شهروندی

جلسه هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با سازمان‌های تخصصی شهرداری تبریز در خصوص اجرای طرح آموزش شهروندی در مدارس تبریز برگزار شد.

به گزارش آۀیرال خبر به نقل از شهریار، این جلسه با حضور حجت الاسلام احمد حمیدی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و  نمایندگان سازمان‌های تخصصی شهرداری، سازمان مدیریت پسماندهای شهرداری تبریز، سازمان آتش‌نشانی، سازمان ترافیک، سازمان گردشگری و سازمان پارک‌ها و فضای سبز برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در این جلسه با اعلام اینکه در راستای اجرای طرح آموزش شهروندی  ۳۴۰ هزار جلد کتب شهروندی آماده چاپ و توزیع در مدارس تبریزاست، گفت: جهت دستیابی به نتایج مطلوب در حوزه آموزش‌های شهروندی سازمان‌های تخصصی شهرداری تبریز باید  نسبت به آماده سازی زیرساخت‌های لازم  در شهر مبادرت کنند.

وی ادامه داد: به منظور اجرای طرح آموزش شهروندی در مدارس تبریز کارگروه‌های جدیدی با موضوع آموزش‌های شهروندی در سرفصل‌های (آموزش عمومی و احترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست) با حضور سازمان‌های تخصصی شهرداری تبریز تشکیل می‌شود تا سرفصل‌های کتب شهروندی به صورت تخصصی در مدارس تبریز تدریس شود.

حمیدی گفت: کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی امسال در دو هزارو ۲۴۹ مدرسه تبریز و ۱۳ هزار کلاس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: ارائه آموزش‌های شهروندی به دانش آموزان در کنار آموزش‌های تئوری درسی توسط مربیان و کارشناسان خبره  می‌تواند باعث رشد و شکوفایی دانش آموزان و نهادینه شدن فرهنگ شهروندی شود.

حجت الاسلام حمیدی اظهار امیدواری کرد با  اجرای موفق طرح آموزش‌های شهروندی در مدارس در آینده با صرف حداقل هزینه و زمان، شاهد پیشرفت در مشارکت‌های اجتماعی شهروندان در مدیریت شهری باشیم.

برای نخستین بار در ایران مجموعه کتب آموزش شهروندی توسط شهرداری تبریز  در ۲۶ جلد گردآوری و چاپ شده است که ۱۳ جلد ویژه دانش آموزان و ۱۳ جلد آن ویژه مربیان است. کتب تدوین شده ویژه آموزش شهروندی در سرفصل‌های آموزش عمومی و احترام به حقوق شهروندی، حمل ونقل و ترافیک، خدمات ایمنی و آتش نشانی، مدیریت پسماند، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، غنی سازی اوقات فراغت، گردشگرپذیری و توسعه پایدار و حفاظت از محیط زیست به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.