نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: در صورتی که دولت از کالابرگ الکترونیک برای تامین کالای اساسی استفاده کند، قدرت خرید مردم حفظ می‌شود.

دولت مصوبه مجلس درباره تامین کالای اساسی مردم را اجرا نکرد/ قدرت خرید مردم حفظ می‌شود

به گزارش آیرال خبر، محمدحسین فرهنگی با اشاره به راهکارهای حفظ قدرت خرید مردم پس از افزایش قیمت بنزین، اظهار داشت: مجلس در تبصره 7 قانون بودجه سال 98 مقرر کرد؛ دولت کالاهای اساسی را از طریق کارت‌های الکترونیکی و شارژ آنها تامین کند اما دولت به‌جای استفاده از کارت‌های الکترونیک، یارانه معیشتی به مردم پرداخت کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهکار دولت با آنچه در قانون بودجه سال 98 مصوب شد، متفاوت است، افزود: اگر کالای اساسی مورد نیاز مردم مانند مواد پروتئینی، شوینده و… تامین شود، قدرت خرید جامعه حفظ خواهد شد.

توزیع کالای اساسی با کالابرگ الکترونیکی تصمیم موقتی و یک‌ ساله بود

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کوپنی شدن فساد ایجاد می‌کند، بیان کرد: توزیع کالای اساسی با کالابرگ الکترونیکی تصمیم موقتی و یک‌ ساله بود که دولت از انجام آن سر باز زد، بنابراین نمی‌توانست منجر به فساد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا در بودجه 99 دولت را ملزم به توزیع کالای اساسی از طریق کالابرگ الکترونیک می‌کنید، اضافه کرد: در بودجه 98 نیز دولت ملزم به اجرای این سیاست بود که آن را اجرا نکرد. باید دید، مجلس برای تامین کالاهای اساسی در بودجه 99 چه تصمیم می‌گیرد و آیا دولت آن را اجرایی خواهد کرد یا همانند سال‌جاری از ارز 4 هزار و 200 تومانی استفاده می‌کند.

توسط سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.